אלביט השלימה מבחני קבלה למערכות קרביות עבור ספינות משמר החופים היווני

המבחנים נערכו בים האגאי וכללו בדיקת רמות השילוב של המערכות ותת-המערכות הקרביות הנמצאות על גבי הספינות וכן מבחני ירי חי של עמדות הנשק הנשלטות-מרחוק בהן מצוידות הספינות
 

צילום: אלביט

חברת אלביט הישראלית הודיעה היום (שני) על סיום מוצלח של מבחני קבלה למערכות שלה עבור ספינות הסיור החדשות של משמר החופים היווני (HCG). המבחנים נערכו בים האגאי וכללו בדיקת רמות השילוב של המערכות ותת-המערכות הקרביות הנמצאות על גבי הספינות וכן מבחני ירי חי של עמדות הנשק הנשלטות-מרחוק בהן מצוידות הספינות.

יוזכר כי במרץ 2019, דווח באתר ישראלדיפנס כי אלביט קיבלה חוזה מהמספנה האיטלקית Cantiere Navale Vittoria לספק מערכות קרביות ולבצע את שילובן בספינות הסיור החדשות של משמר החופים היווני. לדברי החברה, המערכות שסופקו ושולבו בספינות כללו מטע"דים אלקטרו-אופטיים מסוג SPECTRO XR, מכ"מים, מערכות ניווט, מערכות אוטומטיות לזיהוי ספינות קרב (W-AIS) וכן עמדות נשק נשלטות-מרחוק המשולבות לחלוטין לתוכנת השו"ב של הספינות.

ערכת מערכות קרביות זו תוכננה כך שתתמוך בשילוב "plug and play" עתידי של מערכות בלתי מאוישות אוויריות וימיות שיאפשרו הגדלת המעטפת המבצעית של ספינות הסיור הרבה מעבר לקו הראייה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית