מתקפת כופרה רוסית על משטרת וושינגטון הבירה

ארגון התקיפה Babuk נטל אחריות על פריצה לשרתי המשטרה והחל לפרסם בדארק ווב מידע לגבי מעצרים, סכסוכי עבריינים, מודיעים ועוד

מכונית של משטרת מטרופולין וושינגטון די.סי. צילום: REUTERS/Graeme Solan/Sipa USA

משטרת מטרופולין וושינגטון הבירה נפלה קורבן למתקפת כופרה, וקבצים מסווגים הופיעו באתר הדארק ווב של ארגון התקיפה  Babuk, קבוצה חדשה יחסית המתנהלת בשפה הרוסית. ה״ניו יורק טיימס״ מעדכן, כי מדובר באגף המשטרה השלישי בארה״ב שחווה מתקפת סייבר בששת השבועות האחרונים, אחרי תחנות מקומיות במיין ובקליפורניה.

שיטת העבודה של קבוצת ההאקינג Babuk, שלקחה אחריות גם על המתקפה על קבוצת ה-NBA ״יוסטון רוקטס״ מוקדם יותר החודש, היא החזקת נתוני קורבנות מתקפותיה כ״בני ערובה״ עד לתשלום כופר, לרוב באמצעות ביטקוין. על פי הדיווח, Babuk איימה להדליף מידע לגבי מודיעים משטרתיים, דיווחי מעצרים, סכסוכי עבריינים ורשימות מבוקשים בתוך שלושה ימים אם לא תיענה דרישת הכופר שלה – כך שייתכן והמתקפה נעשתה כבר לפני מספר ימים אך קיומה רק פורסם כעת.

סוכנות הידיעות AP מספקת נתונים לגבי המצב המדאיג של מתקפות הכופרה בארה״ב: מתחילת השנה, נפגעו מתכנות כופר זדוניות 26 סוכנויות ממשלתיות, כאשר 16 מהן היוו יעדים של הדלפת מידע ולא רק שמירתו על ידי התוקפים. מדובר על כ-27 קבוצות תקיפה פעילות.

״אנו מודעים לכך שהייתה גישה בלתי מורשית לשרת שלנו״, נמסר ממשטרת הבירה. ״בעודנו בוחנים את ההשפעה המלאה ואת פעילותנו, הפעלנו את ה-FBI על מנת שיחקור את הנושא במלואו״. בשבוע שעבר הקים משרד המשפטים האמריקני כוח משימה מיוחד ללוחמה במתקפות כופרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית