איחוד האמירויות מכשירה אזרחים בתחום הבינה המלאכותית

מטרת התכנית, חלק מחזון המאה של האמירויות, היא ״לפתח את החוויה המעשית של המשתתפים במגוון יישומים הקשורים לטכנולוגיה זו״. בשבוע שעבר חתמה רפאל על הסכם ליצירת מיזם משותף בתחום עם חברה מקומית

בוגרי הקורס הראשון של תכנית הבינה המלאכותית יחד עם מוחמד בן ראשיד. צילום: National Program for Artificial Intelligence - UAE

איחוד האמירויות השיקה את הסבב השלישי של תכנית הבינה המלאכותית שלה, יוזמת חדשנות נוספת של שליט דובאי שייח׳ מוחמד בן ראשיד אל מכתום, שמטרתה ״לפתח את החוויה המעשית של המשתתפים במגוון יישומים הקשורים לטכנולוגיה זו, להדגים את האמצעים למנף אותם בפיתוח שירותים עתידיים חדשניים ולקדם את עמדתה המובילה של איחוד האמירויות בתחום זה״, כך על פי ההודעה הרשמית.

אתר Gulf News מדווח, כי התכנית מתמקדת לא רק בהכרת כלי בינה מלאכותית, אלא גם ובהשחזת כישורי ניתוח סיכונים, אבטחה ואתיקה הכרוכים באימוץ טכנולוגיות אלה. התכנית מהווה חלק מאסטרטגיית הבינה המלאכותית הלאומית, תכנית לעשר השנים הקרובות, שמהווה בעצמה נדבך בחזון המאה של האמירויות (עד לשנת 2071).

בשני הסבבים הקודמים השתתפו 178 אמירתים מגופים פרטיים וממשלתיים, שלמדו על המגמות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית, ופיתחו רעיונות ופרויקטים לשיפור ביצועי הגופים אותם הם מייצגים ולניצול נכון של התשתית הטכנולוגית המפותחת במדינה.  

בשבוע שעבר חתמה רפאל על הסכם ליצירת מיזם משותף לפיתוח בינה מלאכותית מסחרית וטכנולוגיות ביג דאטה עם חברת הסייבר האמירתית Group 42, הצפויה גם לפתוח מרכז מו״פ בישראל. שגריר האמירויות, מוחמד מחמוד אל חאג׳ה, השתתף בטקס החתימה ואמר כי ״אנו עדיין בתחילתו של מסע מרגש, ואני מצפה לעוד שיתופי פעולה והסכמים בין מדינותינו הדינמיות והחדשניות״. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית