איש צבא ירדני היה שותף לקנוניית הברחת כלי נשק לתחום מדינת ישראל

סעיד חמאמדה, תושב שגב שלום ואיש צבא ירדני הבריחו נשק באזור הישובים לוטן וגרופית. הפרקליטות מבקשת לעצור את תושב שגב שלום

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד יוסף חמאמדה, בן 43, תושב שגב שלום, אשר הבריח נשקים רבים מירדן לישראל בתמורה לסכומי כסף גדולים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע מספר רב של עבירות בנשק (יבוא והובלה), הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אלכס דרנבוים, יצר הנאשם קשר עם אחרים, וביניהם אזרח ירדני, אשר כונה "ג'ומעה", לייבא שלא כדין, באמצעות הברחה מירדן לישראל, כלי נשק רבים המסוגלים להמית, מסוגים שונים, תמורת תשלום כספי גבוה עבור כל נשק. במסגרת הקשר ולשם קידומו, במהלך חודש מרץ 2021 ותחילת אפריל, סיכמו הנאשם וג'ומעה, בשיחות טלפון רבות ביניהם, על העברת סכומי כסף גדולים בעקיפין, מהנאשם לג'ומעה, כתשלום מראש על הברחת כלי הנשק.

במקביל להעברת הכספים, סוכם כי ג'ומעה יעביר לנאשם ולאחרים בישראל,  26-28 כלי נשק, בכמה שקים, מירדן לישראל, בגדר הגבול ליד הישובים לוט וגרופית שבערבה, בתיאום עם הנאשם, אשר יאסוף את השקים, עם האחרים. במסגרת התכנון והתיאום, הגיע הנאשם מספר פעמים במהלך תקופה זו, לבצע תצפיות על גדר הגבול ועל תנועות חיילי צה"ל באיזור ההברחה, ולוודא את מיקום הברחת כלי הנשק, בתיאום עם ג'ומעה.

מכתב האישום עולה, כי בתאריך 4.4.21, תיאמו הנאשם וג'ומעה להוציא את ההברחה לפועל, ועל כן הגיעו הנאשם והאחרים לאיזור ההברחה, בשני כלי רכב, והמתינו באיזור צומת קטורה למי מטעמו של ג'ומעה, אשר יביא את השקים, ויניחם באיזור גדר הגבול. במסגרת הקשר ובתיאום מתמשך בין הנאשם לג'ומעה, איש צבא ירדני הגיע בנסיעה לאיזור הגדר, ואז הניח שלושה שקים אשר הכילו את כלי הנשק, ליד שורת עצים, בין הישובים לוטן וגרופית, באיזור גדר הגבול עם ירדן, בצד הישראלי. לאחר מכן, נסעו  הנוסעים ברכב לעבר גדר הגבול ומקום הנחת השקים, על מנת לאספם מהמקום.

במהלך הנסיעה, הגיעו למקום שני חיילים בג'יפ צה"ל, אשר הבחינו במעשיהם של הנאשם והאחרים, והפתיעו אותם, בזמן העמסת שני שקים על הרכב, והנאשם והאחרים ברחו ברכב השמפניה מהמקום, לעבר המטעים של קיבוץ לוטן, כששק אחד נותר ליד הגדר. במהלך הבריחה מהחיילים ומשוטרים שהגיעו למקום, שנסעו אחריהם, נטשו את רכב השמפניה בשטח, וברחו כולם, עם שני השקים, ברכב אחר, בו נסע הנאשם עם נהג, אשר נסעו לעברם ליד קיבוץ לוטן ואספו אותם עם השקים.

לאחר מכן, הצליחו הנאשם וחבריו להמלט מהמקום עם שני השקים ובהם כלי הנשק. בשק שנותר ליד הגדר, נתפסו שבעה כלי נשק, רוס"ר M-16 מפורק לשני חלקים, עם מחסנית, וכן ששה רוס"רים מסוג קלצ'ניקוב, לכל אחד מהם מחסנית. כל כלי הנשק לא היו רשומים בישראל, וכולם יכולים להמית.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לנאשם עבר פלילי הכולל הרשעות בעבירות שונות, והוא ריצה עונשי מאסר. מאסרו האחרון היה למשך שש וחצי שנים, בגין הברחות סמים, עם ירדן, ותלוי ועומד נגדו מאסר מותנה של שנת מאסר, שלא יעבור כל עבירת פשע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית