דיווח: רפאל רוצה לרכוש חברת רחפנים בגרמניה

החברה הבווארית הינה ספקית חשובה של רחפני סיור לצבא הגרמני. החברה בגרמניה פנתה לחברה ישראלית נוספת שהחליטה שאינה מעוניינת בכך 

האם רפאל בדרך לעוד הרפתקה בתחום המל״ט?

יואב הר אבן. צילום: רפאל

העיתונות הגרמנית מדווחת כי בכוונת חברת רפאל הישראלית לרכוש את חברת יצור הרחפנים הגרמנית מבוואריה EMT הנמצאת בתהליך של פשיטת רגל. מתשובתו של מזכיר במשרד ההגנה הגרמני תומס זילברהורן (Silberhorn) לשאילתה של חבר מפלגת הירוקים בבונדסטאג עולה כי רפאל כבר עדכנה את משרד הציוד והרכש בצבא גרמניה (BAAINBw) כי הגיעה להסכם בלעדי עם כונס הנכסים של החברה.

על פי דיווחי התקשורת, מספר משקיעים הביעו התעניינות ברכישת החברה, אך רפאל הגישה את ההצעה הטובה ביותר. החברה הבווארית הינה ספקית חשובה של רחפני סיור לצבא הגרמני. כנראה, שעקב בעיות כלכליות התגלו לאחרונה עיכובים באספקת רחפן HUSAR, שכוח המשימה המשותף של נאט"ו (VJTF)  אמור היה להצטייד בו בשנת 2023.

בדצמבר 2020 הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל וציינה כסיבה לכך בעיית נזילות כספית שנבעה מאמברגו שנאכף על לקוח שלה. חוסר היכולת להעביר משלוחים הביא לגרעון כספי משמותי , כשבנוסף לכך כשל אף מו"מ עם משרד הרכש הגרמני BAAINBw.

לדברי אתר החדשותMerkur Munchner,  מתוכננת כרגע יחד עם רפאל תוכנית לחילוץ החברה ממצב של פשיטת רגל שאותה צריכים עדיין לאשר נושי החברה. מנהל החברה תומס היינץ (Heinze) מעריך שהמכירה לרפאל תמנע פיטורי עובדים וסגירת מפעלים. 

כאמור, על פי מקורות ישראל דיפנס, החברה בגרמניה פנתה לחברה ישראלית נוספת במטרה שתרכוש אותה. החברה בחנה והחליטה כי הרכישה אינה כדאית עבורה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית