הביון הבריטי: מדינות עוינות משיגות מידע רגיש דרך לינקדאין

בחמש השנים האחרונות פנו גורמים עוינים במסווה פרופיל עסקי לכעשרת אלפים עובדי מדינה או תעשייה מרכזית בריטיים, בעלי גישה למידע מסווג

Photo by Thiago Prudencio / SOPA Images/Sipa USA via REUTERS

ראש סוכנות הביון הבריטית (MI5), קן מקאלם, הזהיר בשבוע שעבר מפני ניסיונות פושעי סייבר ממדינות עוינות להשיג מידע באמצעות רשתות חברתיות. מקאלם הגדיר את הפעילות כ״קנה מידה תעשייתי״: בחמש השנים האחרונות קיבלו לפחות עשרת אלפים אזרחים בריטיים בעלי גישה למידע רגיש פניות מפרופילים זדוניים המקושרים לישויות עוינות.

הבי.בי.סי מדווח כי למרות שלא ציין זאת מפורשות, הפלטפורמה אליה התכוון מקאלם היא הרשת החברתית-עסקית לינקדאין. על פי הדיווח, האזרחים אליהם נעשתה פנייה זדונית כוללים צוותים של כמעט כל המחלקות הממשלתיות וכן של תעשיות מרכזיות. שיטת הפעולה העיקרית: ניסיונות גיוס או הצעות לנסיעת עסקים, כאשר המפגש עצמו נועד לחילוץ בעורמה של המידע הרגיש.

המרכז הבריטי להגנה על תשתיות לאומיות, השייך ל-MI5, השיק לאחרונה קמפיין שכותרתו Think Before You Link, המיועד לחנך עובדי מדינה לשימוש נכון ברשתות החברתיות. ״עבריינים וגורמים עוינים עלולים לפעול כדי לנסות ליצור קשר עם אנשים בעלי גישה למידע יקר ורגיש״, נכתב באתר הקמפיין, שמספק בהמשך עצות לזיהוי הגורמים ולמזעור סיכונים. ״איש אינו חסין מפני מניפולציה חברתית לביצוע עוולות כאלה״.

יוזכר, כי לפני כשנתיים הורשע קצין CIA לשעבר בשם קווין מאלורי בריגול לטובת סין, ודינו נגזר ל-20 שנות מאסר, זאת לאחר פנייה ראשונית מצד גורמים עוינים סיניים בלינקדאין. החברה בירכה על הקמפיין, וציינה כי ״צוותי החברה פועלים באופן אקטיבי על מנת לשמור על לינקדאין כעל מקום בטוח בו אנשים אמיתיים יוכלו ליצור קשר״.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית