משרד התקשורת הטיל עיצומים בסך של כ-900,000 ש״ח על חברות תקשורת

העיצומים הוטלו על שבע חברות הסלולר שלא הציעו ללקוחותיהן שירותי סינון חינמיים להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים ברשת, בהתאם להוראות המשרד

לירן אבישר בן-חורין. קרדיט: רפי קוץ

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: ״בימים אלו בהם הסכנות ברשת גואות, בפרט בקרב ילדים, אנו מצפים מהחברות לעמוד במחויבויות שלהם ולהציע לכל מנוי את שירות סינון התכנים להגנה על ילדיהם ברשת ללא עלות. לא נאפשר לחברות התקשורת לפגוע בזכותם של המנויים לקבל את השירות החשוב הזה".

משרד התקשורת מחייב את חברות התקשורת ליידע את המנויים על הסכנות המצויות באינטרנט, וכן מחייב אותן להציע למנויים שירות סינון אתרים ותכנים פוגעניים בחינם. מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת ביצע פיקוח על יישום הוראות אלה, במהלכו התגלו הפרות שבגינן הוחלט להטיל על החברות עיצומים כספיים בסך 903,540 ₪.

בחודש ספטמבר האחרון, הודיע המשרד לחברות על כוונתו להטיל עליהן עיצום כספי בשל הפרת הוראות אלו ברישיונן. לאחר ההודעה, ביצע מינהל הפיקוח והאכיפה בדיקה נוספת על עמידת החברות בהוראות אלו, ממנה עלה כי רק שתיים מהחברות, חברת טלזר 019 וחברת פלאפון, הפיקו את הלקחים הנדרשים, והחלו להציע ללקוחות את שירות סינון האתרים והתכנים הפוגעניים כנדרש. בהתאם לשיפור שנמצא, הוחלט שלא להטיל עיצום כספי על טלזר 019, ולהפחית משמעותית את גובה העיצום שיוטל על פלאפון.

משרד התקשורת ימשיך במאמץ להגברת המודעות בקרב הציבור לסכנות ברשת ולאפשרויות להתמודדות עמן, וימשיך לעמוד על כך שחברות התקשורת יקיימו את הוראות רישיונן, יציעו ללקוחותיהן שירות חינמי לסינון תכנים פוגעניים ויידעו אותם על הסכנות ברשת כנדרש.

פירוט העיצומים שהוטלו על החברות:
*חברת סלקום – 277,420 ₪.
חברת פרטנר – 270,840 ₪.
חברת הוט מובייל – 155,090 ₪.
חברת גולן טלקום – 104,860 ₪.
חברת פלאפון – 53,440 ₪.
חברת רמי לוי תקשורת – 26,410 ₪.
חברת אקספון – 15,480 ₪.
סך הכל – 903,540 ₪.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית