צבא ארה"ב מפתח טיל נגד נשק על-קולי

הפנטגון הודיע כי דגם של טיל SM-6 כבר שוגר והוכיח יכולות נגד איומים היפר-סוניים. רוסיה וסין כבר החלה להכניס נשקים כאלה לשירות

טיל SM-6. צילום: מתוך אתר Raytheon Missiles & Defense

הסוכנות להגנה מפני טילים וצי ארה"ב מתכננים לבצע עוד השנה ניסוי של שיגור טיל SM-6 נגד "איום מתמרן מתקדם, שם הקוד לנשק על-קולי גולש.

הפנטגון הודיע כי דגם מסוים של טיל SM-6 כבר שוגר והוכיח יכולות מסוימות נגד איומים היפר-סוניים, ואילו הרוסים והסינים כבר החלו להכניס לשירות כלי נשק כאלו. דגם חדש SM-6  BLOCK IB כבר מצוי בתהליך פיתוח ויוכל להגיע למהירויות על-קוליות.

נושא פיתוח טיל נגד איום על-קולי הועלה על ידי ברברה מקוויסט, בכירה במשרד ההגנה, בעדות בפני ועדת ההגנה של הסנtט בשבוע שעבר. כוונת דבריה הייתה לתדרך את הסנטורים חברי הוועדה בדבר חידושים במשרד ההגנה בנושא. מקוויסט אמרה בעדותה כי דגם ימי חדש של הטיל SM-6 הוא בעל יכולות התמודדות עם איום סופר-סוני, וניסויים ייערכו עד שנת כספים 2024.

THE DRIVE מדווח כי לרוסים יש לפחות  מערכת נשק אחת כזו, AVANGARD, וגם לסינים, המפתחים טיל כזה לשיגור ממטוס נושא טילים מדגם H-6N. שלוש זרועות צבא ארה"ב עוסקים אף הם בפיתוח נשק מסוג זה וכבר היו ניסויי הפעלה. מדובר בכלי רכב אווירי גולש שמצמידים לו מנוע רקטי גדי להשיג גובה ומהירות. ברגע שהושגו, כל הרכב גולש אל מטרתו במהירות על-קולית, יותר מחמישה מאך.

נשק היפר-סוני מהווה אתגר קשה למערכות הגנ"א של האויב, בעיקר כשמדובר במטרו איכות צפופות בהגנ"א. השילוב של מהירות ויכולות תמרון מקשה על איתור ומעקב אחר כלי נשק כאלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית