המספרים מראים: ירידה דרמטית במכירות נשק אמריקאיות למדינות זרות בשליש הראשון של השנה

בחינה של עסקאות נשק גדולות באתר סוכנות dsca לשליש הראשון של שנת 2021 לעומת התקופה אשתקד מראה ירידה של כ-8.5 מיליארדי דולרים. או: ירידה של כ-60 אחוזים 

המספרים מראים: ירידה דרמטית במכירות נשק אמריקאיות למדינות זרות בשליש הראשון של השנה

By Lt. Col. Leslie Pratt - commons file, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68095681

המספרים מספרים הכול. בחינה השוואתית באתר dsca מראה כי בחודשים ינואר אפריל 2020 אושרו 19 עסקאות בסכום כולל של כ-13.783 מיליארד דולרים. השנה (ובהנחה שעד סוף חודש זה לא יאושרו עסקאות נוספות) מדובר ב-12 עסקאות באותה תקופה, בהיקף כולל של 5.23 מיליארד דולרים. מדובר בירידה של כ-8.5 מיליארדי דולרים במכירות נשק למדינות זרות כאמור. מדובר בירידה של כ-60 אחוזים. 

טרם ברור מהן הסיבות לירידה במכירות הנשק של ארה״ב באמצעות סוכנות DSCA. ייתכן וחלק ממנה קשור למגמת הספרטיזם (בדלנות) של ממשל ביידן החדש שהגיעה לשיאה לאחרונה עם ההחלטה להסיג את כל הכוחות האמריקאים מאפגניסטאן עד לתאריך היעד של 11 לספטמבר השנה. ייתכן ומגמה זו ניכרת גם בתחומים נוספים של מדיניות החוץ האמריקאית, קרי הסיוע הצבאי למדינות בעלות ברית ו/או חברות בארגון נאט"ו.

סיבה נוספת יכולה להיות מגיפת הקורונה שמפעילה לחץ על תקציבי בניין הכוח של מדינות בעולם. אם יש השפעה כזו, היא תתבטא גם במכירות הנשק של ארה״ב.  

אולי יעניין אותך גם