עושה שרירים: רוסיה ערכה תמרון ימי-אווירי גדול בים השחור 

מקורות רוסיים מסרו לג'יינס שתמרוני הצי והצבא באזור יימשכו "עד סוף הרבע הראשון של השנה". אזורים שונים בים השיחור נסגרו לספינות

https://youtu.be/fm3hueHiiII

רוסיה ממשיכה לתגבר את כוחות צבאה לאורך גבול אוקראינה, ובמקביל הזרימה בסוף השבוע כוחות ימיים אמפיביים רבים לים השחור לתחילת תמרונים צבאיים-ימיים. סוכנות טא"ס מסרה שהשלב ראשון של התמרונים הימיים הוא הטענת כוחות חי"ר וציודם על אניות נחיתה.

לפני כמה ימים עברו במצרי בוספורוס ארבע אניות גדולות המנחיתות כוחות צבא בחופים, ובאותו מיום עברו לים מהשחור 15 ספינות השייכות לצי הים הכספי, וביניהן שלוש ספינות ארטילריה, שמונה אסדות נחיתה וארבע ספינות ליווי. כולם הפליגו לעבר נמל העיר סבסטופול.

מקורות רוסיים מסרו לג'יינס שתמרוני הצי והצבא באזור יימשכו "עד סוף הרבע הראשון של השנה". אזורים שונים בים השיחור נסגרו לספינות זרה מ-24 בחודש עד 31 בו, לפי הודעת  משרד הנה הרוסי. לתרגיל צורפו גם 50 כלי טיס של זרוע האוויר של הצי ושל זרוע האוויר של צי הים השחור. 

ג'יינס מדווח כי לגרסת משרד החוץ של אוקראינה הרוסים כבר מחזיקים קרוב ל-120 אלף אנשי צבא  לאורך הגבול האוקראיני. צילומי לוויין מראים שטחים נרחבים שהוכשרו כאתרי ריכוז כוחות. בחצי האי קרים יש עתה כוח אווירי גדול הכולל מטוסי קרב סוחוי SU-27, שלושה סוגי מסוקי קרב וכלי טיס בלתי מאויישים מסוג 'אינוחודייטס'. 

לאזור הגיע גם מטוס התרעה אלקטרוני מסוג A-50-U המשמש כמטוס פיקוד ושליטה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית