המרדף להצלת הצוללת האינדונזית

הצי האינדונזי דיווח כי אחת מהצוללות שלו נעלמה. הצוללות, שעל סיפונה היו 53 אנשי צוות, הייתה במהלך תרגיל ירי טורפדו

מטוס לחיפוש צוללות מסוג P-8A Poseidon. קרדיט: Photo by Petty Officer 2nd Class Justin Smelley

השבוע (22/4) דיווח הצי האינדונזי כי אחת מהצוללות שלו נעלמה. הצוללת, KRI Nanggala, היא צוללת גרמנית מדגם 209/1300 תוצרת מספנות HDW. בפעם האחרונה התקבל מידע על מיקום הצוללת כיממה לפני העלמותה, כשהיא כ- 60 מייל ימי (כ- 95 ק"מ) מצפון האי באלי. 

הצוללות, שעל סיפונה היו 53 אנשי צוות, הייתה בתרגיל ירי טורפדו כשנעלמה ממסכי מערכות השליטה והבקרה של הצי האינדונזי. הצוללת נרכשה מגרמניה והוכרזה כמבצעית באוקטובר 1981, עברה שיפוץ מקיף ב- 2012 בדרום קוריאה, וחזרה לשירות ב- 2017. 

אינדונזיה, מדינה המורכבת מלמעלה מ- 17,500 איים שונים, אוכלוסייתה הרביעית בגודלה בעולם ונחשבת לכלכלה נ- 16 בגודלה בעולם. אינדונזיה שולטת על מרחב ימי עצום ממדים, הכולל שטח של מים כלכליים, בו שדות גז רבים.

אינדונזיה מפעילה חיל ים בו משרתים כ- 75,000 איש ומפעיל כ- 55 אוניות קרב, 58 ספינות סיור, 55 כלי טיס וחמש צוללות. חיל הים האינדונזי מתבסס בעיקר על ספינות תוצרת גרמניה, בריטניה, הולנד ודרום קוריאה, אך גם על אמצעי לחימה תוצרת רוסיה. 

בחיפושים אחר הצוללת האינדונזית שאבדה משתתפים כלי שיט ומטוסי סיור ימיים מסינפגור, אוסטרליה, מלזיה, ארצות הברית, צרפת וגרמניה. עד כתיבת שורות אלו לא ברור מה עלה בגורל הצוללת. האם בצוללת נפער חור כתוצאה מפיצוץ בלתי רצוי או שהיא טבעה עקב חדירת מים או עקב תקלה שמנעה ממנה להפעיל את מנגנוני החירום ולעלות על פני המים. 

אם הצוללת שקעה לעומק בו גוף הלחץ שלה לא קרס, וצוותה נותר בחיים, תהיה לו אספקת אוויר של 72 שעות בלבד. אם לא תמצא הצוללת בשעות הקרובות הסבירות שאנשי הצוות יישארו בחיים אפסית. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית