לראשונה: קורס מנהלי קהילות בצה״ל

במסגרת קורס מנהלי הקהילות הראשון, יקומו תשע קהילות חדשות, חוצות גופים ודרגות - פלטפורמה וירטואלית משותפת בה יוכלו לשתף ולרכוש ידע, ליצור שיתופי פעולה, להתייעץ ולהתפתח

השבוע נפתח לראשונה קורס מנהלי קהילות בצה״ל

צילום: דובר צה״ל

השבוע נפתח לראשונה קורס מנהלי קהילות בצה״ל - עבודתם המשותפת של מערך התוכנה והמידע באגף התקשוב וההגנה בסייבר, וענף תקשורת פנים באכ"א, כחלק מהתוכנית הרב שנתית 'תנופה'. 

מערך התוכנה והמידע, אשר נמצאים תחתיו תוכניתנים, בודקי תוכנה, מנהלי מוצר, וכל טכנולוג העוסק בתוכנה ובמידע בכל צה"ל, נועד להעצים את אפקטיביות הפעולה הרב-זרועית של צה״ל, להרחיב את יכולותיהם של אוכלוסיות אלה ולשמר את כוח האדם המקצועי באמצעות פלטפורמות משותפות - גם לאחר הכשרת היסוד.

רכיב משמעותי בהקמתו, הינו חיבור אנשי המערך בקהילות חוצות אגפים וזרועות. ענף תקשורת פנים באכ״א, ובתוכו מדור קהילות, נועד למקסם תקשורת וחיבורים רב-זרועיים באמצעות האצה של הקמת קהילות ופיתוח מקצועי של מנהלי קהילות בצה״ל. 

במסגרת קורס מנהלי הקהילות הראשון, יקומו תשע קהילות חדשות, חוצות גופים ודרגות - פלטפורמה וירטואלית משותפת בה יוכלו לשתף ולרכוש ידע, ליצור שיתופי פעולה, להתייעץ ולהתפתח. כלומר, קבוצת אנשי תקשוב בעלי מכנה משותף או תחום עניין משותף, יוכלו להעשיר אחד את השני בצורה שיתופית ופנים צה"לית, וליצור שיח חדש ומרענן בנושא. 

בקורס, ילמדו מנהלי הקהילה כיצד לחבר את האנשים על ידי יצירת שפה משותפת, על מנת שהחיילים בקהילה אותה הם מובילים ידעו שיש להם עם מי להתייעץ, להתלבט ולשתף את הידע. כל זאת באמצעות רכישת כלים לניהול הקהילה, פיתוח מנהיגות, רתימת מפקדים, יצירת שיח פתוח, מיומנויות בדיגיטל ועוד. דבר נוסף שמיחד את הקורס, הוא שאנשים בכירים בתעשייה שיגיעו להרצות במסגרתו ויעשירו את מנהלי הקהילות לעתיד. 

מדבריו של מ׳ מצפן, אל״ם חן גולני: ״יש עוצמה אדירה ש-3500 טכנולוגים נמצאים תחת מערך אחד ומשתפים את הידע. הקהילות נועדו לייצר שפה משותפת בצה״ל, ולהעצים את האפקטיביות והקטלניות של צה״ל. זו התחלה של שינוי מהותי בצבא, השאיפה היא שזה רק ילך ויתרחב.״  

מדבריה של רע״ן תקשורת פנים באכ״א, סא״ל ליאת שילה: ״אנחנו מבינים היום שמנוע הצמיחה לשיח מקצועי ואמיתי קורה בקהילות. לכן החלטנו גם בצהל להקים קהילות ייחודיות ורב זרועויות, זאת מתוך החשיבות הגבוהה לתקשורת הפנים בתוך הארגון בין החילות והזרועות. בשנה האחרונה אנחנו מתמקדים במגוון כלים לחיזוק והעצמת תקשורת הפנים בצהל תוך שימת דגש על הנגשת המידע, קיום שיח רב כיווני ורב זרועי וזיהוי צרכים העולים מהשטח.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית