ריימנטאל ונורתרופ גרומן משתפות פעולה בפיתוח תחמושת ארטילרית עתידית

השותפות תתמקד בניסיון לייצר קליע ארטילריה 155 מ"מ עם טווח מוגבר המתאים לערכת ההנחיה המדויקתPGK  M1156 וכן בפיתוח פגז 155 מ"מ עם מערכת הנעה משולבת משופרת

צילום: מתוך אתר Rheinmetall

החברה הגרמנית ריימנטאל הודיעה השבוע (שני) כי חתמה הסכם שיתוף פעולה עם החברה האמריקאית נורתרופ גרומן בתחום התחמושת הארטילרית מוגברת-טווח המונחית המדויקת. חברת-הבת של ריימנטאל בדרום אפריקה, ריימנטאל דנל מיונישן, חתמה הסכם שותפות אסטרטגית בן 10 שנים עם נורתרופ גרומן, במסגרתו מתכננות החברות לשתף פעולה בכדי להציע טכנולוגיית חימוש מרחיקת-לכת לשוק הבינלאומי, כולל ארה"ב, לצרכי סיוע לארטילריה העתידית.

לדברי החברה, השותפות תתמקד בניסיון לייצר קליע ארטילריה 155 מ"מ עם טווח מוגבר המתאים לערכת ההנחיה המדויקת M1156 PGK וכן בפיתוח פגז 155 מ"מ עם מערכת הנעה משולבת משופרת. ערכת ה-M1156 PGK, הנמצאת בשירות מספר צבאות, הינה אמצעי מיידי לא יקר להגדלת הדיוק של סוגים שונים של תחמושת ארטילרית.

יחד עם פגז ה-V-LAP של ריימנטאל, שנכון לעכשיו מגיע לטווח הארוך ביותר מבין כל הפגזים הארטילריים הקונבנציונליים המוכרים, ה-M1156 PGK מהווה פתרון זמין, שהוכיח עצמו בפעולות קרביות, עבור חימוש מונחה מדויק ארוך טווח.

החברה טוענת כי צבאות של יותר מ-12 מדינות משתמשות בתחמושת הארטילרית מוגברת הטווח המיוצרת במפעל חברת-הבת של ריימנטאל בדרום אפריקה. בתחילת 2021 ערכו ריימנטאל ונורתרופ גרומן ניסוי של גרסאות שונות של פגז ה-V-LAP ושל ערכת PGK בדרום אפריקה ובכוונתן להדגימן בהמשך השנה במתקן האימונים של צבא ארה"ב ביומה, אריזונה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית