מירוץ החימוש בחצי האי קוריאה בעיצומו

ניו יורק טיימס, המדווח על מרוץ החימוש בין הקוריאות, כותב כי הדרום הכניס השבוע לשרות את KF-21, מטוס קרב על-קולי שפותח בהשקעה של 7.8 מיליארד דולר, וגם הודיע על  תכנית לרכש כמה עשרות מסוקי קרב בארה"ב

KOREA AEROSPACE INDUSTRIES
 

בשקט-בשקט הולך ומתפתח ו'מתחמם' במהירות מרוץ חימוש בין שתי הקוריאות, בין הצפון לדרום, המאיים על האיזון העדין בין שתי המדינות השכנות. בניגוד לצפון קוריאה, לה יש נשק גרעיני, לדרום קוריאה אין נשק גרעיני, אך בשנים האחרונות גדלו מאוד ההוצאות הצבאיות של סיאול, כולל רכש מטוסי קרב חמקניים בארה"ב ובניית יכולות של טילים קונבנציונליים לפגוע באתרי גרעין בקוריאה הצפונית.

הצפון לא פיגר אחרי הדרום ואיים כמה פעמים לחמש טילים קצרי טווח בראשי נפץ גרעיניים כדי שיקשה ליירטם. ארה"ב ניסתה למנוע החמשות בקנה מידה גדול בשתי המדינות, אם באחרונה הקלה וושינגטון על מגבלות שהוטלו על סיאול כדי זו תוכל להגן על עצמה.

ניו יורק טיימס, המדווח על מרוץ החימוש בין הקוריאות, כותב כי הדרום הכניס השבוע לשרות את KF-21, מטוס קרב על-קולי שפותח בהשקעה של 7.8 מיליארד דולר, וגם הודיע על  תכנית לרכש כמה עשרות מסוקי קרב בארה"ב. הנשיא מון ג'יי-אין הגדיל את התקציב הצבאי של ממשלת סיאול בממוצע של שבעה אחוזים השנה בהשוואה לגידול של  4.1  אחוזים בשנה שעברה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית