סין מגבירה נוכחות בגבול הודו בהרי ההימלאיה

הצבא הסיני מאשר כי הציב משגרי רקטות מתקדמים לטווח ארוך באזור הגבול, בו מתכתשים שני הצדדים כבר כמעט שנה. הסתיים ללא תוצאות סבב השיחות ה-11 במספר המנסה להוביל לסיום הסכסוך

תמונת לוויין מקיץ 2020, המראה את התקדמות כוחות הצבא הסיני בגבול ההררי עם הודו. צילום: MAXAR Technologies via Latin America News Agency via REUTERS

סין ממשיכה בניסיונותיה לקבוע את כללי המשחק ולבסס את עליונותה בכל הגזרות: איומים על טאיוואן, שינוי הסטטוס-קוו בהונג קונג, התגרויות במדינות ים סין הדרומי – ועכשיו גם התלקחות מחודשת באזור האסטרטגי הגבוה ביותר שלה, עם הצבת משגרי רקטות מתקדמים לטווח ארוך בגבול עם הודו בהרי ההימלאיה.

האתר South China Morning Post מדווח, כי הצבא הסיני אישר שחטיבת ארטילריה שהוצבה בגובה 5,200 מטר מעל לפני הים העצימה את האימונים שלה לקרבות דמויי-מלחמה. בקיץ האחרון, עם פרוץ המתיחות באזור, דיווחו כלי תקשורת בהודו כי סין כבר הציבה באזור מערכות נשק מתקדמות.

״במשך ארבעים השנים האחרונות היו שלום ושלווה בגבול. אינני טוען שפתרנו את סכסוך הגבולות שלנו, אבל שאר מערכת היחסים הייתה מושתתת על ההנחה שאף אחד מהצדדים לא ישתמש בכוח כדי לאיים על האחר״, אמר אתמול (ב׳) שר החוץ ההודי, ס. ג׳אישנקר. ״המצב השתנה בשנה שעברה, כאשר סין – ללא התגרות – הביאה כוחות עצומים לגבול. לא ניתן להפר את השלום והשלווה ולהמשיך כרגיל עם השאר״.

בשבוע שעבר הסתיים, ללא תוצאות, סבב השיחות ה-11 במספר מאז תחילת ההתכתשויות בין כוחות שתי המדינות במאי 2020. ה-Indian Express מדווח, כי ״גורם בכיר ומעורב״ אמר לו שסין סירבה לפנות שתיים מתוך ארבע נקודות החיכוך המקוריות, והודיעה להודו ש״עליה להיות מאושרת״ מההתנתקות החלקית שלה משתי נקודות נוספות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית