סנאטורים אמריקנים קוראים לחיזוק קשרי הסייבר עם ישראל

הוגשה הצעת חוק דו-מפלגתית, הקוראת להקמת תכנית מענקים במסגרת המחלקה לביטחון לאומי, שתשמש למחקר ופיתוח אבטחה דיגיטילית וכן למסחור טכנולוגיות סייבר

סנאטורים אמריקנים קוראים לחיזוק קשרי הסייבר עם ישראל

BIGSTOCK/Copyright: andriancoz

הצעת חוק לחיזוק קשרי אבטחת הסייבר בין ארה״ב לישראל הוגשה אתמול (ב׳) לקונגרס האמריקני על ידי מחוקקים משתי המפלגות. ההצעה קוראת להקמת תכנית מענקים במסגרת המחלקה לביטחון לאומי, שתשמש למחקר ופיתוח אבטחה דיגיטילית וכן למסחור טכנולוגיות סייבר, בתקציב של שישה מיליון דולר למשך חמש שנים התחלתיות.

על פי ההצעה, הקרויה ״חוק שיפור שיתוף הפעולה בתחום אבטחת הסייבר ישראל-ארה״ב, כל ישות – ארגונים ממשלתיים של ישראל או ארה״ב, מוסדות אקדמיים, חברות פרטיות מכל הגדלים, עמותות ועוד – תהיה זכאית להתחרות על נתח מהתקציב הייעודי, כל עוד היא מקיימת מיזם משותף עם ישות מקבילה במדינה השנייה.

״ככל שאיומי אבטחת סייבר ממשיכים לצמוח בקנה מידה, תדירות ותחכום, קיים צורך קריטי שנמצא פתרונות חדשניים לפיתוח טכנולוגיות חדשות״, מסרה הסנאטורית הדמוקרטית ג׳קי רוזן מנוואדה, העומדת בראש הצעת חוק. ״חקיקה דו-מפלגתית זו תאפשר שיתוף פעולה רב יותר בין ארה״ב לישראל – מרכז משמעותי עבור טכנולוגיות סייבר חדשות ומתפתחות. יחד נוכל לפתח טכנולוגיות ויוזמות שיגנו על שתי המדינות מפני גורמי סייבר זדוניים״.

״מתקפות סייבר מהוות סיכון כבד לביטחון הלאומי שלנו, לקניין הרוחני, למידע ולביטחון האישי. הפריצה האחרונה לחברת SolarWinds הדגימה עד כמה הרשתות בארה״ב פגיעות, ועליה לשמש כקריאת השכמה״, מסרה הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס ממיין.

״על ידי מתן הקלות לשיתוף פעולה הדוק יותר עם בת בריתנו ישראל, הצעת החוק הדו-מפלגתית שלנו תסייע לארה״ב לפתח טכנולוגיות אבטחה מתוחכמות ולסכל מתקפות עתידיות״, הוסיפה קולינס, חברה בוועדת המודיעין של הסנאט.

חבר הקונגרס ג׳יימס לנגווין, מייסד ויו״ר משותף של ועידת הקונגרס לאבטחת סייבר, הוסיף כי ״בתקופה בה הגנות הסייבר שלנו עומדות למבחן, עלינו לבחון כל נתיב אפשרי להשקעה במחקר חדשני בתחום. הצעה זו תקדיש משאבים לחיזוק השותפות שלנו עם בת בריתנו האיתנה, ותניב פתרונות יקרי ערך שיסייעו בשמירה על ביטחון האמריקנים במרחב הסייבר״.

זו אינה הצעת החוק הראשונה בנושא שמגישה הסנאטורית רוזן. בקונגרס הקודם, הציגה את ״חוק המרכז הישראלי-אמריקני למצוינות אבטחת סייבר״, שביקש ממחלקת המדינה לבחון את היתרונות הפוטנציאלים של הקמת מרכז כזה. את ״חוק שיפור שיתוף הפעולה בתחום אבטחת הסייבר ישראל-ארה״ב״, הציג לראשונה חבר הקונגרס לנגווין כבר ב-2016, לאחר ביקור בארץ.

 

אולי יעניין אותך גם