גנבו נשק מהמדינה וישלמו 1.3 מליוני שקלים קנס

שלושה אחים ששירתו במשטרה, מג״ב וצה״ל גנבו נשק מהמדינה ובנוסף למאסר בפועל, ישלמו שלושת הנתבעים, ביחד ולחוד, את סכום התביעה במלואה, בסך כולל של כ- 1,316,277 ש"ח

bigstock

כזכור, פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) הגישה כתב תביעה נגד שלושת האחים לאחר שהורשעו בהליך פלילי במסגרת הסדר טיעון בו הודו בכתבי אישום מתוקנים בפרשת גניבת נשק השייך למדינה ובהוצאת דבר במרמה ממשטרת ישראל, זאת בשעה ששירתו בכוחות הביטחון בשירות המדינה ואת כל המעשים ביצעו מתוקף האמון והסמכויות שניתנו להם בתפקידיהם אלו.

סלימאן עווידה שירת במג"ב, מידאן עווידה שירת כחייל צה"ל וחמד עווידה שירת כשוטר במשטרה. סלימאן הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע; גניבה; החזקת נשק ותחמושת שלא כדין; מידאן וחמד הורשעו בנשיאת והובלת נשק ותחמושת שלא כדין.

בנוסף, על פי כתב האישום המתוקן, סלימאן ומידאן ייצרו מטען חבלה והניחו אותו בחצר ביתו של סלימאן. כל זאת על מנת ליצור מצג שווא לפיו סלימאן הינו שוטר מאויים- מצב דברים שבמרמה יביא להגברת האבטחה סביבו וסביב ביתו. לאחר שסלימאן דיווח על המצאות מטען חבלה בחצר ביתו, הוזעקו לבית כוחות משטרה וחבלן משטרתי שנטרל את המטען.

לאחר מכן, מסר סלימאן תלונה כוזבת לשוטר על המצאות המטען בביתו. לאור הדיווח הכוזב, העלתה המשטרה את רמת האיום הנשקפת לסלימאן והוצבה עליו אבטחה אישית צמודה, במשך 313 יום במצטבר. ההליך הפלילי בעניינם של הנתבעים הינו חלוט, ונגזרו עליהם עונשי מאסר בגין ההרשעות הפליליות. על סלימאן נגזרו 9.5 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי; על מידאן נגזרו 36 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי; על חמד נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

לאחר הגשת התביעה, הומצא לנתבעים כתב התביעה כדין. על אף זאת, וחרף חלוף המועד להגשת כתב ההגנה, לא הוגש כתב הגנה על ידי מי מהם. בעקבות זאת המדינה ביקשה מביהמ"ש לקבל פסק דין בהיעדר הגנה. בהתאם לפסק הדין מה- 26.3.21 המאשר את בקשת המדינה, הגישה המדינה תחשיב המפרט את גובה הסכום. ביהמ"ש קיבל בקשה זו וקבע כי שלושת הנתבעים ישלמו למדינה, ביחד ולחוד, את סכום התביעה במלואה, בסך כולל של כ- 1,316,277 ש"ח.  

בתיק טיפלו עוה"ד ברוך בריזל וג'וי למבז מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית