רפאל מקימה פעילות בינה מלאכותית באמירויות

החברה תשתף פעולה עם חברת G42 מאיחוד האמירויות בתחום בינה מלאכותית ו-Big-Data לשוק האזרחי

מימין - מנכ"ל G42 –מר פנג שיאו, משמאל - מנכ"ל רפאל – מר יואב הר-אבן

קרדיט צילום: דוברות רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות חתמה אתמול (א') על הסכם להקמת חברה משותפת עם חברת G42 מאיחוד האמירויות. החברה האזרחית המשותפת שתיקרא Presight.AI, תעסוק בפיתוח, שיווק וניהול פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בתחומי הבינה המלאכותית וביג דאטה.

חברת Presight.AI תקים גם מרכז מו"פ בישראל שיעסוק בפיתוח וקידום יכולות בינה מלאכותית וביג דאטה ליישומים בשוק האזרחי , במגוון תחומים הכוללים את תחום הבנקאות, הפיננסים, הבריאות ועוד. אירוע החתימה נערך במעמד שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל – מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, מנכ"ל G42 – פנג שיאו, מנכ"ל רפאל – יואב הר-אבן, מנכ"ל G42 ישראל – מעוז בן-ארי ואחרים. 

G42 מביאה מומחיות משמעותית במחקר, פיתוח ופריסה של יכולות AI, הן עבור המגזר הציבורי והן של המגזר הפרטי. החברה פועלת גם במאבק העולמי נגד נגיף קורונה וסיפקה פתרונות גילוי ואבחון בפריסה לאומית, תוך שהיא תורמת להפעלה מוצלחת של הניסויים הקליניים בחיסונים ולהפצתם באיחוד האמירויות הערביות. G42 הודיעה בשבוע שעבר על השקעה גדולה של חברת טכנולוגיית ההשקעות האמריקנית סילבר לייק.

שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה: "ההסכם החדש בין שתי החברות הוא לא רק הסכם עסקי אלא גם שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לבין איחוד האמירויות שיאפשר לשתי המדינות לקדם פעילות כלכלית שתביא לצמיחה של שני הצדדים.

״הסכמי אברהם שנחתמו בשנה שעברה כבר מאפשרים לנו לבצע פעילות מסחרית והשקעות בקשת של תחומים, עדות למגוון ההזדמנויות שעומדות בפתחינו. אנחנו עדיין בתחילתו של מסלול מרגש של שיתוף פעולה שעתיד לייצר הסכמים נוספים בין שתי המדינות החדשניות והדינאמיות שלנו."

מנכ"ל G42 – פנג שיאו: "אנחנו שמחים על ההזדמנות לשלב בין היכולות של G42 ליכולותיה של רפאל לטובת עמי האזור והעולם כולו. באמצעות שיתוף הפעולה הזה נפתח יחד טכנולוגיות מתקדמות שייושמו במגוון רחב של תחומים ומגזרים בישראל, באיחוד האמירויות ובשאר העולם. החברה החדשה, המבוססת על המחקר והפיתוח המתקדם שלנו ועל האנשים הטובים ביותר, יקדם את הטכנולוגיה לרמות הגבוהות ביותר ויפתח הזדמנויות משמעותיות לצמיחה ולשגשוג. 

מנכ"ל רפאל – יואב הר-אבן: "שיתוף הפעולה החדש והקמת החברה המשותפת עם G42 היא אבן-דרך חשובה ומרגשת, בראש ובראשונה ברמה המדינתית, וכמובן ברמה העסקית. במשך שנים משקיעה רפאל משאבי מחקר ופיתוח משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית והביג דאטה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית