בכיר בצי האמריקני קורא לארה"ב למבצע את ״כיפת ברזל״

תת-אדמירל בדימוס ג׳ון מילר טוען כי ממשל ביידן שוגה בכך שהוא מסלק נכסים צבאיים אמריקניים מהמזרח התיכון, וקורא גם לרכוש מערכות הגנ"א 'קלע דוד/שרביט קסמים'

מסירת הסוללה השנייה של ״כיפת ברזל״ לארה״ב, ינואר. צילום: משרד הביטחון

ממשל ביידן עושה שגיאה קריטית בסילוק נכסים צבאיים אמריקניים מהמזרח התיכון, ובכך הוא שולח מסר שגוי למשתתפי שיחות הגרעין בווינה עם איראן, שהיא כיום  התוקפנות המסוכנת ביותר באזור – כותב תת-אדמירל בדימוס ג'ון מילר, לשעבר מפקד הצי ה-5 של ארה"ב במאמר ב-DEFENSE NEWS.

לדבריו, הפנטגון כבר הוציא מאזור המפרץ הפרסי את שלוש סוללות טילי פטריוט האחרונות, כולל סוללה אחת בסעודיה, והממשל מתכנן להוציא מהאזור עוד מערכות נשק, כולל נושאת מטוסים ואניות הליווי שלה ומערכות איסוף מודיעין.

לדעת תת-אדמירל מילר, פיקוד מרכז של צבא ארה"ב חייב לפעול במהירות למניעת מעבר נשק  מאיראן לתימן ולעירק, ועל ארה"ב לפעול יחד עם סעודיה, ישראל, ירדן ומצרים לפיתוח מערכות הגנ"א בים סוף. האדמירל מציין כי לישראל יש מערכת הגנה אווירית רב-שכבתית עם טילים בינוניים וארוכי טווח, וכך יכולה ישראל לסייע בהגנה על אינטרסים במזה"ת.

עוד כותב אדמירל  מילר: "צבא ארה"ב חייב לזרז את הפריסה המבצעית של שתי מערכות 'כיפת ברזל' שרכשה באחרונה, וכן לרכוש  בדחיפות את מערכת הגנ"א 'קלע דוד/שרביט קסמים׳. מנהל מערכות הגנ"א גנרל בריאן גיבסון אמר שסוללות 'כיפת ברזל' מצויות עתה בשלב של בחינה, ויהיו מבצעיות בסוף 2021״.  

איראן כבר תקפה בעבר מטרות בעירק ובסעודיה, ממשיך וכותב אדמירל מילר, והוכיחה יכולות לפגוע באינטרסים אמריקניים באזור. הפחתה מספרית של הנוכחות הצבאית מול תקיפות כאלו עלולה לגרום להסלמה רבה יותר מצד טהרן ושלוחותיה.

הוא מסיים את מאמרו וכותב כי ממשל ביידן רואה עדיפות בתחרות האסטרטגית עם סין באזור האינדו-פסיפי, "אולם מוטב שהממשל יסתכל על הדינמיות המתחוללת במזרח התיכון ועל תחרות המעצמות המתחוללת באזור זה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית