ביידן מטיל סנקציות אמריקאיות על רוסיה

מומחים מעריכים כי לסנקציות החדשות שהטילה ארה"ב על רוסיה תהיה השפעה מינימלית על השווקים ועל הכלכלה

President Joe Biden talks to members of the press in the State Dining Room of the White House Tuesday, March 2, 2021, after delivering remarks during a COVID-19 announcement. (Official White House Photo by Adam Schultz)

מומחים מעריכים כי לסנקציות החדשות שהטילה ארה"ב על רוסיה תהיה השפעה מינימלית על השווקים ועל הכלכלה. זאת, לאחר שהממשל הודיע ביום חמישי האחרון על הטלת סדרה חדשה של סנקציות בגלל המעורבות הרוסית בבחירות 2020, מתקפת סייבר גדולה, סיפוח  חצי האי קרים והפרת זכויות האדם.

רשת CNBC מוסרת כי סנקציות הוטלו על 16 יישויות ו-16 בני אדם פרטיים בהקשר להתערבות  בבחירות, על חמישה בני אדם ושלוש חברות בהקשר לסיפוח קרים, וכן גירוש 10 דיפלומטים רוסיים מארה"ב. ההודעה באה יום אחרי ששר החוץ אנתוני בלינקן הביע דאגה עמוקה מההתעצמות הצבאית הרוסית בגבול אוקראינה ויומיים  אחרי שדוח המודיעין השנתי האמריקני קבע ש"רוסיה היא אחד האיומים המודיעיניים החמורים ביותר על ארה"ב".

וושינגטון הודיעה רשמית כי שרות מודיעין החוץ הרוסי אחראי למתקפת הסייבר SOLAR WIND נגד הממשלה הפדרלית וחברות פרטיות. בין 10 המגורשים "נציגים של שרותי הביון הרוסיים  האחראיים לסייבר ולהתערבות בבחירות". בתגובה זימן הקרמלין  את שגריר ארה"ב במוסקווה והתקיימה "שיחה קשה" עם ראשי משרד החוץ הרוסי, שהבהירו כי תגובה לצעדים האמריקניים תבוא בקרוב. 

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן אמר ל-CNN שהנשיא ביידן התכוון לייצר "תגובה משמעותית ואמינה אך לא להסלים את המצב". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית