נעצר ישראלי שתכנן לסחוט ישראלים באמצעות תוכנת כופר

החשוד שעסק בפעילות פלילית לכאורה, מכר בצורה מקוונת תוכנות נוזקה ותוכנות זדוניות, המאפשרות עפ"י החשד להשתלט על המחשב, לאסוף מידע רגיש על הקורבן ולגנוב פרטים אישיים

נעצר ישראלי שתכנן לסחוט ישראלים באמצעות תוכנת כופר

 bigstock

במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה ביחידת הסייבר בלהב 433 של משטרת ישראל ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נעצר חשוד שפעל תחת מספר כינויים בפורומים שונים ורשתות שונות, במטרה לשמור על אנונימיות ולמכור תוכנות זדוניות הפוגעות במחשבים וגונבות מאגרי מידע לכאורה.

עם הסרת צו איסור פרסום והמעבר לחקירה גלויה, הותר לפרסם כי החשוד תושב ת"א בשנות ה-30 לחייו, נעצר ע"י יחידת הסייבר בלהב 433 בתאריך 7.4.21 ומעצרו הוארך ב-7 ימים בבימ"ש השלום בראשל"צ. כאמור, לפני זמן קצר מעצרו הוארך בשנית עד לתאריך 20.4.21 .

החשוד שעסק בפעילות פלילית לכאורה, מכר בצורה מקוונת תוכנות נוזקה ותוכנות זדוניות, המאפשרות עפ"י החשד להשתלט על המחשב, לאסוף מידע רגיש על הקורבן ולגנוב פרטים אישיים כגון: סיסמאות לחשבונות בנק, רשתות חברתיות, זאת ללא ידיעתו של הקורבן.

במהלך המעצר בוצע חיפוש בביתו של החשוד ונתפסו אמצעים דיגיטליים וחומרי מחשב רבים. העבירות המיוחסות לחשוד הינן: פעולות אסורות בתוכנה, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, פגיעה בפרטיות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.