אזהרה לרוסיה: ארה"ב שולחת משחתות לים השחור

זאת נוכח ההתעצמות הצבאית והימית הרוסית מול אוקראינה. הצי האמריקני פועל דרך קבע באזור, אך שיגור ה״דונלד קוק״ וה״רוזוולט״ נועד לשגר מסר למוסקבה שארה״ב עוקבת אחר ההתפתחויות

המשחתת ״דונלד קוק״. צילום: חיל הים האמריקני

שלטונות טורקיה אישרו כי שתי משחתות הצי האמריקני "דונלד קוק" ו"רוזוולט" עומדות להיכנס בקרוב לים השחור. ברקע התפתחות זו המשך העברת כוחות מאסיבית של הצבא הרוסי לתחומי אוקראינה, כולל תוספת של יחידות הצי הרוסי.

 CNN ו-THE DRIVE מדווחים שבכוונת ארה"ב להפגין תמיכה באוקראינה נוכח ההסלמה בנוכחות הצבאית הרוסית בגבולה המזרחי של אוקראינה, כך מסרו מפקידים במשרד ההגנה האמריקני. הצי האמריקני פועל דרך קבע בים השחור, אולם שיגור שתי המשחתות אמור להיות מסר למוסקווה שארה"ב עוקבת אחר ההתפתחויות, ומקרוב.

משרד החוץ הטורקי הודיע כי קיבל הודעה רשמית על מעבר קרוב של שתי אניות המלחמה האמריקניות מהים התיכון לים השחור דרך מצרי בוספורוס ודרדנלים, המצויים בתחומי טורקיה ועל כן חובה לדווח על תנועות כאלו לאנקרה.

דובר הצי האמריקני, קומנדר מתיו קומר, אמר שמדיניות הצי קובעת שאין מוסרים פרטים על תנועות כלי שיט, אולם רשת הטלוויזיה הטורקית NTV מסרה ששתי המשחתות "דונלד קוק" ו"רוזוולט" שייכות ליחידת  צי קדומנית המשייטת בקדמת האזור המזרח של הים התיכון, וכי נמל הבית של היחידה הוא רוטה שבספרד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית