משרד ההגנה האמריקני מבקש תוספת לתקציב ההגנה

מינהל התקציבים של הבית הלבן הודיע ביום ששי כי מדובר במימון "ההגנה הלאומית" לשנת הכספים 2022

משרד ההגנה האמריקני מבקש תוספת לתקציב ההגנה

President Joe Biden and Vice President Kamala Harris deliver remarks during an American Rescue Plan virtual event to thank stakeholders Friday, March 12, 2021, in the Roosevelt Room of the White House. (Official White House Photo by Adam Schultz)

עוד ועוד כסף לביטחון: ממשל הנשיא ביידן הודיע לקונגרס כי יבקש תקציב בהיקף 715 מיליארד מדולר למשרד ההגנה בשנה הבאה כדי להתמודד עם איומים של סין ורוסיה ולמימון "פעולות חירום מעבר לים". שר ההגנה החדש לויד אוסטין, המגיע השבוע לישראל, הוא שיוטל עליו "למכור" את בקשת התקציב הגדולה לחברי הקונגרס כדי לקבל את אישורם.

מינהל התקציבים של הבית הלבן הודיע ביום ששי כי מדובר במימון "ההגנה הלאומית" לשנת הכספים 2022. במכתב לקונגרס נאמר כי "התוספת המבוקשת מבטאת כוונות לתעדף התמודדות עם איומים מצד סין, אתגרים שונים של משרד ההגנה, וכן רצון המשרד להרתיע  מפני  התנהגות של רוסיה, המפרה את היציבות". 

בהמשך המכתב מדובר על שת"פ בין משרד ההגנה לבין בעלות ברית של ארה"ב בהגנה על אזורי האוקיאנוס השקט ואזורי האטלנטי של נאט"ו. "משרד ההגנה יבטיח שארה"ב תבנה את היכולות הדרושות להתמודד עם אתגרים אלו".

במכתב לקונגרס אין פירוט של התכניות הקשורות לתוספת התקציב, אולם לג'יינס נודע כי מדובר בעיקר בתכניות מו"פ גדולות היקף לשמירה על העוצמה הימית, השקעות במערכות נשק ארוכות טווח וביכולות גרעיניות חדשות.
 

אולי יעניין אותך גם