דנמרק מקבלת חמקן ראשון

זאת כדי להגן על ביטחונה, על נאט״ו ועל האזור הארקטי. שר ההגנה הדני: ״מצב הביטחון בעולם הולך ונעשה מורכב״. מטוסי F-35 מהווים כיום את ליבת העוצמה האווירית של נאט"ו

דנמרק מקבלת חמקן ראשון

טקס גלגלית החמקן הראשון של דנמרק. צילום: לוקהיד מרטין

במפעלי לוקהיד מרטין  בפורט וורת', טקסס, נערך בסוף השבוע טקס הגלילה (ROLLOUT) של הראשון מבין 27 מטוסי חמקן F-35 שהזמינה דנמרק. בטקס אמר שר ההגנה הדני טרינה ברמסון כי "מצב הביטחון בעולם הולך ונעשה מורכב, וחיוני שכל מדינה תדע להגן על עצמה למען היציבות, הביטחון, החרות והדמוקרטיה".

כמו מטוסי F-16  בעבר, מטוסי F-35 מהווים כבר היום את ליבת העוצמה האווירית של נאט"ו, ועל כך אמר שר ההגנה הדני כי המטוס מסייע לדנמרק להגן על עצמה ועל האזור, יחד עם ארה"ב. סגן נשיא לוקהיד מרטין, גרג אולמר, הוסיף כי מטוסי החמקן חיוניים להגן על האזור הארקטי בצפון, כי זה מטוס "המשנה כללי משחק".

שתי חברות דניות, TERMA ו-MULTICUT, שותפות בפרויקט  מטוסי החמקן ומייצרות עבור כל המטוסים חיבורים בין המנוע לגוף המטוס, חלקים עשויים מחומרים מרוכבים, תוכנות, מרכיבי מכ"ם וחלקים מהמקזז של המטוסים.

עד תחילת השבוע מסרה לוקהיד מרטין ללקוחות 625 מטוסי F-35, כולל לישראל, הכשירה 1,300 טייסים ו-10,380 צוותים טכניים. צי מטוסי F-35 בעולם צבר עד כה 370 אלף שעות טיסה.

אולי יעניין אותך גם