איחוד האמירויות תשגר לחלל את האסטרונאוטית הראשונה בעולם הערבי

נורה אל מטרושי בת ה-27 תעבור הכשרה במרכז נאס״א בטקסס יחד עם שלושת האסטרונאוטים הנוספים של האמירויות, שאחד מהם נבחר ביחד איתה. אמיר דובאי: ״סומכים עליהם שיאדירו את שם איחוד האמירויות בשמיים״

שיגור הגשושית האמירתית ״אל-אמאל״ למאדים ביולי 2020. צילום: Yomiuri Shimbum via REUTERS

איחוד האמירויות הערביות הודיעה אתמול (שבת) על בחירתם של שני אסטרונאוטים חדשים, במסגרת תכנית החלל המפותחת שלה. אחת מהשניים היא נורה אל מטרושי, בת 27, שתהיה האסטרונאוטית הראשונה בעולם הערבי.

״הם נבחרו מקרב יותר מ-4,000 מועמדים, ויתחילו בקרוב אימונים בתכנית האסטרונאוטים של נאס״א. אנו מברכים את המדינה. אנו סומכים עליהם שיאדירו את שם איחוד האמירויות בשמיים״, צייץ בטוויטר שייח׳ מוחמד בין ראשד אל מכתום, אמיר דובאי וראש ממשלת איחוד האמירויות.

האתר האמירתי The National מדווח כי מבין 4,305 אנשים שהגישו את מועמדותם לתפקיד היו 1,400 נשים, וכי הבחירה ״משקפת את התמקדות האמירויות בשוויון הזדמנויות לנשים״. 122 איש ואישה בלבד הגיעו לסבב הראיונות במסגרת המיונים, 14 עברו אותם בהצלחה, וארבעה בלבד הצליחו גם במבדקי כושר ובמבחני תקשורת ועבודת צוות.

שני האסטרונאוטים החדשים יצטרפו לשניים נוספים שכבר עוברים הכשרה במרכז החלל של נאס״א ביוסטון, טקסס. השניים הראשונים הוכשרו בתחילת דרכם ע״י רוסיה, לפני שנחתם החוזה בין נאס״א לבין מרכז החלל מוחמד בן ראשיד בדובאי. אחד מהם, חאזה אל מנסורי, הפך ב-2019 לאמירתי הראשון בחלל, לאחר שהשלים משימה בת שמונה ימים מטעם רוסיה בתחנת החלל הבינלאומית.

איחוד האמירויות משקיעה רבות בתכנית החלל שלה. בפברואר האחרון נכנסה הגשושית ״אל-אמאל״, (תקווה) למסלול סביב מאדים. הגשושית, ששוגרה ביולי 2020, מהווה את המשימה הראשונה לכוכב הלכת האדום של מדינה ערבית או מוסלמית. סוכנות החלל האמירתית מתכננת לשלוח חללית בלתי מאוישת לירח בשנת 2024, וכן עובדת על המשימה האולי מסקרנת מכולן – בניית מושבה אנושית על מאדים עד לשנת 2117 (מאה שנה לאחר ההכרזה על כך).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית