חברת TipRanks הישראלית השלימה גיוס של 77 מיליון דולר

ל-TipRanks יש כעת מעל 4 מיליון משתמשים חודשיים אשר צורכים את השירות ישירות מאתר החברה ומעל 30 מיליון משתמשים חודשיים שמשתמשים בה דרך בנקים ומוסדות פיננסיים

חברת TipRanks הישראלית השלימה גיוס של 77 מיליון דולר

קרדיט צילום: TipRanks

השקעת ענק בפינטק הישראלי: TipRanks (טיפרנקס) שהוקמה לפני תשע שנים, השלימה גיוס ענק של 77 מיליון דולר אותו הוביל התאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי Prytek ובהשתתפות של בית השקעות מור. עד כה גייסה TipRanks 99 מיליון דולר, כאשר רק באוגוסט האחרון מניות בשווי של 12 מיליון דולר מתוך סך זה נרכשו ממשקיעים קיימים וממייסדים על ידי Prytek.

TipRanks, שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורי גרינבאום (מנכ"ל) פיתחה פלטפורמת אנליטיקות מבוססות עיבוד שפה (NLP) שמספקת ניתוחים ודירוגים על בסיס מידע טקסטואלי שמתפרסם באתרי חדשות, סקירות אנליסטים, דו"חות של חברות ציבוריות ועוד. הפלטפורמה מאגדת את כל המידע לעיל, מעבדת ומנתחת אותו וכך הופכת אותו לכלי מחקר אינטראקטיבי עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים שמשקיעים בשוקי ההון השונים.

בשנת 2013, שנה לאחר שהוקמה, השיקה החברה את פתרון הדגל שלה – Financial Accountability Engine – ובכך אפשרה לראשונה בתולדות שוקי ההון שקיפות של עצות השקעה שניתנות אונליין. על בסיס NLP, כאמור, החברה עוקבת ומנטרת את הביצועים של מעל 7,000 אנליסטים מקצועיים וכך מאפשרת לציבור המשקיעים להיחשף להיסטוריית הביצועים שלהם ולהעריך את עצות ההשקעה שלהם. 

אורי גרינבאום, מייסד-שותף ומנכ"ל TipRanks, מציין: "מלבד היותנו החברה היחידה שמדרגת אנליסטים על בסיס הביצועים שלהם במקום על בסיס המוניטין של בנק ההשקעות בו הם עובדים, אנחנו גם החברה היחידה שמאגדת את כל המידע על המלצות האנליסטים ומנגישהלכלל ציבור המשקיעים הקמעונאי. שירות זה נותן להם גישה למידע שאחרת הייתה עולה להם עשרות אלפי דולרים מדי שנה". 

ל-TipRanks יש כעת מעל 4 מיליון משתמשים חודשיים אשר צורכים את השירות ישירות מאתר החברה ומעל 30 מיליון משתמשים חודשיים שמשתמשים בה דרך בנקים ומוסדות פיננסיים.

אולי יעניין אותך גם