אלביט הגיעה למאדים

החברה סיפקה לרכב המחקר של נאס״א שפופרת הגברת אור לטובת מצלמת ה- SuperCam. המטרה: בדיקת סלעים וקרקעות על מאדים

An image intensifier tube manufactured by Elbit Systems of America in Roanoke County, which makes night vision goggles, was used in the SuperCam on NASA's Perseverance rover now on Mars.

Courtesy of Elbit Systems of America — Night Vision

מסתבר כי רכב החלל של נאס״א (Perseverance rover) ששוגר למאדים ופועל בכוכב האדום לטובת מחקר מדעי כולל רכיבים של אלביט. המצלמה של הרכב, SuperCam, כולל שפופרת המיוצרת במפעל של אלביט במחוז רואנוק, וירג'יניה, ארה״ב. 

״אלביט מערכות ארה״ב, המייצרת משקפי ראיית לילה במתקן שלה על כביש פלנטיישן, תרמה מכשור המכונה שפופרת מגבירת תמונה למצלמה על הרובר של נאס"א, שנחת על הכוכב האדום מוקדם יותר השנה״, כותבים באתר roanoke

אריק פוקס, סגן נשיא ומנכ"ל היחידה לראיית לילה של אלביט מערכות אמריקה, אמר כי ״לפני כמה שנים פנו לחברה מהמעבדה הלאומית לוס אלמוס, שפיתחה את ה- SuperCam לבדיקת סלעים וקרקעות על מאדים. פוקס אמר כי טכנולוגיית ראיית הלילה הקיימת של החברה הותאמה לרכב המחקר.

"מוצר זה נכנס למשקפת ראיית לילה, המסייעת לחיילים לראות באווירה הכי קשה בתנאים בלילה. במקרה זה הוא משמש בסופר-קאם להגברת לייזרים שמוקרנים על-ידי הסופר-קאם, לעבר הסלע ואז חוזרים. הוא מגביר את האות האופטי, אותו לייזר, על מנת שהמעבד של הסופר-קאם יוכל לפרש את האות ולקבוע מה ההרכב הכימי וההרכב המינרלי של אותו סלע."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית