תורמים קוד לזכרון השואה

מאות מפתחים מהארץ ומחו"ל התגייסו להאקתון "מצעד הגבורה" שאירחה חברת סינמדיה, בו פותחו פתרונות טכנולוגיים להנצחת זיכרון השואה

תורמים קוד לזכרון השואה

קרדיט: שי דריוק

מאות מפתחים מהארץ ומחו"ל שיתפו פעולה בהאקתון "מצעד הגבורה" כדי לפתח פתרונות טכנולוגיים שבאמצעותם ניתן יהיה להתנדב ולסייע לשורדי השואה, ולקדם את זיכרון השואה בדרכים חדשניות. 

ההאקתון התקיים במשרדי חברת סינמדיה בהר חוצבים בירושלים, שאירחה את אירוע הגמר במשרדיה ומנטורים מטעמה ליוו את המשתתפים. את האירוע יזמו עמותת Brave Together בשיתוף משרד החוץ, מרכז החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית HUJI Innovate, אמזון AWS ואלביט מערכות. המשתתפים באירוע היו סטודנטים מכלל האוניברסיטאות בארץ, וגם משתתפים מחו"ל, שחברו ביחד בהתנדבות למען המטרה של שימור זיכרון השואה. 

ההאקתון התקיים כתחרות בה דורגו ונשפטו ההצעות שהועלו מהקבוצות. מיזם "טעמים של גבורה", שזכה במקום השני, מאפשר למשתמשים להעלות מתכונים של שורדי ושורדות שואה, לצד סיפורי הגבורה האישיים שלהם. הרעיון משלב בין הסיפורים וחווית הבישול של המאכלים המקומיים לבין הטכנולוגיה, ומאפשר למשתמשים, צעירים או מבוגרים, להתוודע לסיפורי השואה והגבורה דרך הטעם והאוכל. 

רעיונות נוספים שכיכבו וזכו במקומות הראשונים: HeroU, אתר המאפשר לשורדי שואה להעביר שיעורים פרטיים ולשתף מהידע האישי שלהם לקהל הרחב; גיבורים יום יומיים, אפליקציות המנגישות את תהליך ההתנדבות עם ניצולי שואה; והעצמה אחת ביום, אפליקציה שמאפשרת להשתמש בציטוטים מעדויות ולהפוך אותם למשפטי העצמה מותאמים אישית. 

בתחרות השתתפו וזכו גם המפתחים מהילמ"ה (היי טק למען החברה) – חברה לתועלת הציבור, שמטרתה להצמיח את הדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בקרב צעירות וצעירים שאינם מתגייסים לצבא (כגון בנות שירות לאומי). זאת, על ידי פיתוח פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים. מנכ"ל ומייסד התוכנית, יוסי צוריה (מייסד NDS), שפט בתחרות לצד דורון נסימי, מנהל במחלקת הסייבר בסינמדיה; דן אוריין, שגריר מדינות הבלקן ונציג משרד החוץ; ליאון בן-נס ואנונו, מייסד ומנכ"ל עמותת Brave Together; ועוד. 

את ההשראה למיזם "מצעד הגבורה" קיבלו המייסדים מאריה פינסקר, שורד שואה שאיבד כמעט את כל משפחתו במחנה ההשמדה אושוויץ, וכיום משמש כאיש עדות במהלך המסעות לפולין. אריה סיפר את סיפורו גם למשתתפי ההאקתון, ששאבו ממנו השראה כדי להמשיך במרתון הפיתוח הטכנולוגי שנמשך יומיים וחצי. 

לדברי ליאון בן-נס ואנונו, יזם ומייסד מצעד הגבורה ומנכ"ל עמותת Brave Together: "יצרנו את אירוע תרומת הקוד הגדול בארץ למען הנצחת השואה בכלים המתקדמים והנגישים ביותר. באמצעות פתרונות אלו אנחנו מבקשים ליצור שינוי תודעתי – להפוך את זיכרון השואה לזיכרון אופטימי, מחזק ומעצים – לזיכרון של גבורה והתגברות, גבורת רוח האדם של השורדים והנספים."

עוד על המיזם https://brave-together.com

אולי יעניין אותך גם