הצבא האמריקאי רוצה תמרון בעזרת כוח קדמי של כלים בלתי מאוישים 

 מנהל מודרניזציה לשריון בפיקוד העתיד של הצבא האמריקאי סיפק ראיון לאתר breakingdefense. חלק מהמסקנות שלו נשמעות גם בצה״ל 

צילום: דובר צה״ל

המועד האחרון של הצבא האמריקאי להגיש מועמדים לרכב לחימה מאויש אופציונלי חדש שיחליף את הM2 בראדלי מתקופת רייגן נמצא במרחק של 11 יום בלבד, 16 באפריל. השירות כבר קונה מחליף ל- M113 הישן עוד יותר והוא מתנסה ברכבי קרב רובוטיים בשלט רחוק ואפילו בוחן אפשרויות בלתי מאוישות להחלפת טנק הקרב הראשי M1 Abrams.

אך כיצד כל הטכנולוגיה החדשה הזו מתורגמת לטקטיקות טובות יותר וליותר אפשרויות למפקדים? כדי לקבל הצצה לכוח השריון העתידי, נערך ראיון עם מנהל מודרניזציה לשריון בפיקוד העתיד של הצבא, האלוף ריצ'רד רוס קופמן.

נקודות עיקריות. כוח תצפית קדמי רובוטי יוכל לאתר איומים מוקדם יותר ויתן לכוח המאויש להתקדם בביטחון. שיפורים ברכב והחלפת הרכב האיטי ביותר, ה- M113, יביאו את כל הכוח לתמרן מהר יותר. כלי נשק והגנות חדשים יאפשרו להרוג את האויב מטווח ארוך יותר ולשרוד בתרחישים רבים יותר. 

"כל המערכות הללו תוכננו במיוחד כדי להגביר את המודעות המצבית של המפקד כדי שיוכל לקבל החלטות מהר יותר," אמר קופמן. "הם הולכים לנוע מהר יותר כי הם הולכים למסור מידע למפקדים מהר יותר ולהפחית את הסיכון להיתקל במארב במהלך התקדמות מהירה.

״דמיין רשת רובוטים ניתנים להוצאה יחסית - יבשתית ואווירית - שתוכלו לשלוח לסקירה לפני הכוחות האנושיים שלכם. זה מאפשר לנוע הרבה יותר מהר. [...] כלי הרכב הבלתי מאוישים מהאוויר והקרקע יאפשרו לנו לנוע הרבה יותר מהר. [כי] אם אתה יודע איפה נמצא האויב, אתה יכול לנוע במהירות רבה. אם אינך יודע, עליך לבצע סיור ... כך שאתה לא סתם עובר בעיוורון במארב של האויב.״ 

לצבא האמריקאי יש מספר תוכניות לרק״מ עתידי, ביניהן AMPV, OMFV, MBT. "הכל על השולחן בשלב זה," אמר קופמן. "אנו בוחנים טכנולוגיות, אנו בוחנים אפשרויות למה שמגיע אחרי ה- SEP v3 [השדרוג האחרון של טנק האברהמס]. אלה כוללות זיהוי יעד בעזרת AI, תותח עם רתע קטן, טעינה אוטומטית, הגנה אקטיבית וניהול חתימות כדי להקשות על זיהוי הטנק באינפרא אדום או על ידי פליטת תדרי הרדיו שלו.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית