ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות קורא לתרגילי סייבר משותפים עם ישראל

ראש אבטחת הסייבר של איחוד האמירויות הערביות, ד"ר מוחמד אלכוויתי ומקבילו הישראלי, יגאל אונא, דנו באפשרות לערוך תרגיל סייבר משותף בין המדינות, במסגרת כנס Cybertech Global שמתקיים כעת בדובאי

ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות קורא לתרגילי סייבר משותפים עם ישראל

צילום מסך מהכנס

האם ישראל ואיחוד האמירויות פונות לקראת תרגיל אבטחת סייבר משותף? על פי כנס סייברטק המתקיים בדובאי, ייתכן שהתשובה תהיה "כן ובקרוב". "ארה"ב מקיימת את תרגיל Cyber Storm, נאט"ו מקיימת תרגיל Locked Shield - מה אתה חושב על תרגיל סייבר משותף עבורנו?", שאל ראש אבטחת הסייבר של איחוד האמירויות הערביות, ד"ר מוחמד אלכוויתי, את מקבילו הישראלי, יגאל אונא, מנהל מערך הסייבר הלאומי בישראל. 

"אני חושב שזה רעיון נהדר. אני לגמרי מסכים. אתה ותיק כמוני ויודע איך הדברים עובדים - בלי תרגול, זה רק תיאורטי", השיב אונא בהתלהבות. "בכל תרגיל חדש אתה מוצא איומים חדשים ורעיונות חדשים כיצד לתקן אותם.

"יש הרבה א-סימטריה באבטחת הסייבר - אפילו האקר הפרטי הקטן ביותר יכול לגרום נזק למדינה, מעצמת-על. אך אסימטריה עובדת גם עבור החבר'ה הטובים, המגנים. איחוד האמירויות וישראל דומים בהיבט זה: אנחנו מדינות קטנות, איננו יכולים לסמוך על אחרים, עלינו לסמוך על עצמנו כדי להגן על עצמנו, להיות חזקים ומשגשגים.

"בגלל קנה המידה הקטן שלנו, עלינו להתחזק באמצעים אחרים, כגון חזון החיים הדיגיטליים וכיצד להגן עליהם", אמר אונא והוסיף כי שתי המדינות יכולות לסלול את הדרך לתרגילים בכל המגזרים העיקריים, כגון פיננסים, אנרגיה, בריאות.״

השניים דנו גם באתגרים העומדים לפניהם. "עם העלייה במידע הדיגיטלי, יהיו איומים רבים", אמר ד"ר אל כוויתי. "עלינו להכין מסגרת גמישה ולעבוד יחד לקראת בניית החוסן הזה - שיעזור לנו להתקרב ולעבוד לקראת סביבה בטוחה."

בנושא ההרתעה אונא הצביע על כך ש"העולם רחוק מזה. נתחיל מבעיית הייחוס - שאי אפשר להפנות אצבע לעבר התוקפים. הם אומרים 'זה לא אני, מישהו מסתתר מאחורי כתובת ה- IP הזו'."

הפיתרון טמון בשיתוף פעולה. "ההרתעה צריכה להיות גישה הוליסטית, ואחד הצעדים העיקריים הוא מה שאנחנו עושים עכשיו," ממשיך אונא. "אם מישהו תוקף את ישראל או את איחוד האמירויות הערביות, התוקף הזה עובר גם מדינות אחרות - הודו, אוסטרליה ... אז כשאנחנו עובדים יחד, באופן דו-צדדי, אנחנו מרחיקים את החושך. זה מחזיק את הרעים בחורים שלהם בלי היכולת לצאת ולתקוף."

"זה באמת שיתוף המידע שחשוב", מסכם ד"ר אל כווייתי. "התמודדנו עם הקורונה, אך מגפת הסייבר ממשיכה להיות שם. הכנות ושיתוף מידע - זה הייעוץ שלי לכולם."

אולי יעניין אותך גם