״רואים יותר מעורבות של קבוצות תקיפה מדינתיות״

״התוקפים מנצלים את המציאות של הקורונה. מספר מתקפות הסייבר גדולה יותר מהתקופות הקודמות למגיפה. האתגר הוא להמשיך לעשות עסקים לצד הגנת תשתיות המחשוב״, אומרת אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר באלתא, תעשייה אווירית

אסתי פשין. צילום מסך מהכנס

אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר באלתא, תעשייה אווירית, אומרת כי רואים היום יותר מעורבות של קבוצות תקיפה מדינתיות. ״רואים פער בין כמות אנשי ההגנה לתקיפה. אין מספיק אנשים בשוק ההגנה בסייבר. לאחרונה ראינו גם שני טרנדים חדשים - תקיפת שרשרת אספקה. הקורונה שינתה את הדרך בה אנו עושים עסקים. רואים יותר שירותים מקוונים ושימוש בהתקני מחשוב אישיים לצורך עבודה״, מסבירה פשין. 

״התוקפים מנצלים מציאות זו. מספר מתקפות הסייבר גדולה יותר מהתקופות הקודמות למגיפה. האתגר הוא להמשיך לעשות עסקים לצד הגנת תשתיות המחשוב. זה האתגר כיום. שינינו את התפיסה מניסיון למנוע אותה, ליכולת להתאושש ממנה. הפרדיגמה כיום רחבה יותר - להגן על כל מרחב הפעולה שלנו. צריך להכיר את השותפים שלנו. צריך רשתות אמינות. 

״חלק מהלקוחות שלנו מוטרדים לגבי ההשקעה הגדולה שצריך לעשות בסייבר. חשוב לזכור כי השקעה בסייבר משפיעה לטובה על הכלכלה. זאת, באמצעות הכשרת כוח אדם. יש ביקוש לכוח אדם מקצועי בתחום. מדינות שיכשירו כוח אדם, יתרמו לתל״ג שלהם. 

״בהיבט תפיסת ההגנה, אם אתם ממשלה, אתם צריכים לחשוב על אקו סיסטם. על ההון האנושי ועל הסברה. כמו גם, צריך להכין תרחישי פעולה ולהתאמן עליהם. צריך גם לדאוג לשיתוף פעולה ממשלתי - פרטי.״


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית