גל חדש של הודעות סחיטה מינית נגד ישראלים

"שלם לי 1650 יורו כדי שאמחק את הסרטונים המלוכלכים שלך", נכתב בהודעת האיום בדוא״ל. "אנו ממליצים להתעלם מהודעות מהסוג הזה״, מסבירים בחברת אבטחת המידע ESET

 bigstock

בשבוע האחרון התקבלו בחברתנו דיווחים רבים על מייל מאיים שנפתח במילים "אני חייב לבשר לך חדשות רעות, לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירים שלך" ובו טוען השולח כי במידה ולא יעביר הנמען סכום של 1650 יורו, הוא יפיץ סרטונים אינטימיים של המותקף, בפומבי לחברים, עמיתים ומשפחה "תכף ומיד". 

מה זה Sextortion?

מדובר בניסיון תקיפה באמצעות הודעה של סחיטה מינית. בפועל אין באמת סיבה לדאגה ומדובר בשיטת מצליח שלמרבה הצער עובדת. המכשיר כפי שהתוקף טוען, לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון שמתעד אתכם. במייל המדובר, ניתן לראות כי התוקף מנסה לאיים על קורא המייל "יש לך פחות מ-48 שעות מרגע פתיחת האימייל, אל תענה לי, אל תנסה לפנות למשטרה ואל תנסה למצוא אותי".

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי אחת לתקופה ניתן לראות גל של הודעות מהסוג הזה. מבחינת התוקפים, גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את תשלום הכופר, מדובר בפעולה משתלמת, כך שסביר להניח שהם יעשו זאת שוב בעתיד, עם רשימות נוספות של קורבנות פוטנציאליים.

מה אפשר לעשות אם קיבלתם את המייל?

"אנו ממליצים להתעלם מהודעות מהסוג הזה, למחוק אותן ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים. קיימים מקרים בהם התוקף מאחורי המזימה מצרף למייל שלכם גם את הסיסמה שלכם או סיסמה בה השתמשתם בעבר במטרה להלחיץ אתכם. את הסיסמה הזו הם ככל הנראה השיגו באמצעות מאגרי מידע שכבר דלפו בעבר, והם משתמשים בזה על מנת להלחיץ אתכם – זו תזכורת חשובה לרענן סיסמאות אחת לתקופה וגם לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה שירותים שונים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית