חברת הקלר וקוך נקנסה על מכירות נשק לא חוקיות למקסיקו

כך ייעשה לעוברים על חוקי אפ"י (אגף פיקוח יצוא ביטחוני) הגרמני: החברה תשלם קנס של מיליוני אירו ושניים מעובדיה ייכנסו לכלא

מקלע G36 של Heckler & Koch. צילום: מתוך אתר החברה

אתר החדשות הגרמני dw.com דיווח כי בית המשפט הפדרלי לצדק הגרמני אשרר השבוע (שלישי) את החלטת בית המשפט בערכאה נמוכה משנת 2019,  שמצא כי עובדים בחברת הקלר וקוך (H & K) הגרמנית המייצרת כלי נשק קלים, סיפקו במודע מידע שקרי לגבי אופי והיעד של כלי נשק שנמכרו על ידי החברה בכדי לזכות ברישיונות יצוא פדרליים.

ב-2019, קבע בית המשפט המחוזי בשטוטגארט כי שני עובדי החברה הפרו חוקים פדרליים בכך ששיקרו במסמכי "משתמש סופי" לגבי היעד האמיתי של כלי נשק שנמכרו על ידי החברה. בית המשפט אמנם זיכה שלושה עובדים, אך שני עובדים אחרים נשפטו לעונשי מאסר של 17 ו-22 חודשים ועל החברה הושת קנס בשווי של 3.7 מיליון אירו (4.34 מיליון דולרים). הפסיקה השבוע אשררה הן את פסקי הדין כנגד העובדים והן את הקנס שהוטל על החברה.

האתר מספר כי רישיונות היצוא הגרמניים מאפשרים לחברת הקלר וקוך למכור כמויות גדולות של כלי נשק – בעיקר יותר מ-4,200 יחידות של מקלע G36 – ורכיבים נוספים לגוף הרכש המרכזי של מקסיקו, שממשיך ומוכר את הנשקים ליחידות משטרה שונות הממוקמות במדינות שונות במקסיקו שלהן  מוניטין מפוקפק בכל הקשור לזכויות אדם.

שופט בית המשפט הפדרלי יורגן שפר (Jurgen Schafer) קבע כי למרות שייתכן והנהלת חברת הקלר וקוך לא הייתה מעורבת בפשעים אלו, היא חייבת לקחת אחריות על מעשים אלו של עובדיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית