מפקד כוח המשימה האמריקני בישראל בעת חירום ביקר בארץ

גנרל סטיבן באשאם, שהיה אורחו הרשמי של ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה, נפגש עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ועם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב

עם מח״א, אלוף עמיקם נורקין. צילום: עמית אגרונוב, מתוך אתר חיל האוויר

לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ביקר בארץ גנרל סטיבן באשאם, העומד בראש כוח המשימה האמריקני בישראל בעת חירום. גנרל באשאם הוא סגן מפקד חיל האוויר האמריקני באירופה ובאפריקה, ומפקד על כוח המשימה הישראלי-אמריקני, JFTI.

הגנרל, שהיה אורחו הרשמי של ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה, נפגש עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ועם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב. באתר חיל האוויר נכתב כי הקשר בין מערך הגנ"א לבין צבא ארה"ב הוא הדוק ורב-שנים, ומתבטא בתרגילים הדו-שנתיים הגדולים 'ג'וניפר פלקון' וכן 'ג'וניפר קוברה', שיתקיים בפברואר 2022. הגנרל ופמלייתו אף ביקרו באוגדה 210 וקיבלו סקירה על מערכות נשק צה״ליות.

חרף משבר הקורונה, הצליח חיל האוור לשמור על שת"פ עם מדינות זרות, כולל קיום כנס מפקדי חילות אוויר וירטואלי. תא"ל (מיל׳) דורון, לשעבר מפקד הגנ"א וכיום אחראי על כוח המשימה  הישראלי-אמריקני בחירום, מסר כי במהלך תרגיל 'ג'וניפר פלקון' יצאה משלחת של חיל האוויר אל כוח המשימה האמריקני בגרמניה, דבר שתרם תרומה חשובה לקשרים עם האמריקנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית