צבא ארה״ב מתכונן לקליטת תותח ארוך-טווח בעל טווח פגיעה של 70 ק״מ

מכשיר בימים אלה גדוד ארטילריה מיוחד. הצבא האמריקני חותר לארטילריה ארוכת טווח כדי ליטול מהסינים ומהרוסים יתרונות שיש להם כעת בתחום

צבא ארה״ב מתכונן לקליטת תותח ארוך-טווח בעל טווח פגיעה של 70 ק״מ

הניסוי בתותח במטווח יומה. צילום: US Army

צבא ארה"ב מכשיר את גדוד הארטילריה הראשון שיקלוט את התותח ארוך טווח החדש ERCA. בניסויים שנערכו במטווח ביומה, אריזונה, פגע התותח במטרה פגיעה  ישירה ממרחק של 70 ק"מ בחימוש פגז מונחה ארוך-טווח מדגם EXCALIBUR.

על פי ידיעה באתר Defense News, צבא ארה"ב חותר לארטילריה ארוכת טווח כדי ליטול מהסינים ומהרוסים יתרונות שיש להם כעת בתחום. תותח EERCA מיועד להשמיד מטרות שיהיו מעבר לטווח של ירי של האויב.

מערכת ERCA מורכבת ממרכב של תומ"ת  הוביצר M-109 A7 פלדין שעליו יותקן התותח בקוטר של 58 במקום 39 – בכל אלו משולבים תחמושות חדישות של חברת ריית'און ומאיץ חדש מדגם XM-1113, כל התכונות הללו מאפשרות ירי ארטילרי לטווחים גדולים מאלו המוכרים בארטילריה בת ימינו.  

גנרל ג'ון רפרטי, הממונה על פיתוח ארטילריה ארוכת-טווח בצבא, מסר כי במקביל לפיתוח התותח מייצרים מאיצי תחמושת חדישים לפגזים, וכן מרעומים מתקדמים המאפשרים תיקון כיוון הירי.  בינתיים עוברת מערכת ERCA סדרות ניסויים במרכז החימוש של צבא ארה"ב, שם מפתחים עבור המערכת  מערכת טעינה אוטומטית לתותח. בסוף חודש מארס צפוי ניסוי ראשון של ירי חי בתותח החדש.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022