20 מטוסי קרב סיניים חדרו לתחום האווירי של טאיוואן

זוהי החדירה החמורה והגדולה ביותר של כלי טיס סיניים עליה דיווח משרד ההגנה הטאיוואני עד כה. המטוסים ביצעו תרגיל דימוי לתקיפת נושאות מטוסים אמריקניות בתעלת באשי

20 מטוסי קרב סיניים חדרו לתחום האווירי של טאיוואן

מפציץ H-6K סיני. צילום: Alert5, commons.wikimedia.org

עשרים מטוסי קרב ומפציצים סיניים חדרו ביום שישי האחרון לתחום האווירי ולאזור הזיהוי האווירי של טאיוואן, החדירה החמורה והגדולה ביותר של כלי טיס סיניים שעליה דיווח משרד ההגנה של טאיוואן בטאיפיי.

משרד ההגנה הודיע כי חיל האוויר של טאיוואן הציב טילים למעקב אחר המטוסים הסיניים שחדרו מכיוון דרום-מערבי לתחום הזיהוי האווירי של האי. הטייסים הסיניים הוזהרו ברדיו להסתלק מהאזור. ה״גארדיאן״ הבריטי דיווח כי כמה מהטייסים  הסיניים חצו את התחום מהאווירי של טאיפיי וחלפו מעל תעלת באשי, המפרידה בין טאיוואן לבין הפיליפינים. מקור מקורב למשרד ההגנה טאיפיי  אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מבנה מטוסי הקרב הסיניים ביצע תרגיל דימוי לתקיפת נושאות מטוסים של הצי האמריקני המפליגות בתעלה.

בחודשים האחרונים הגבירה סין פעילות צבאית סביב טאיוואן. במבנה הסיני  שטס מעל האי היו ארבעה מפציצי H-6K, בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני, וכן 10  מטוסי קרב מדגם J-16. יש הקושרים את המטס הזה לכך שביום ששי נחתם ההסכם הראשון בין טאיפיי לבין הממשל החדש בוושינגטון: הסכם המדבר על הקמת "קבוצת משמר החופים", שתתאם פעילות עם ארה"ב, אחרי שסין העבירה חוק המתיר למשמר הגבול שלה לפתוח באש על כלי שיט זרים.

לארה"ב אין קשרים דיפלומטיים  עם טאיוואן, אולם על פי חוק מחוייבת וושינגטון לסייע בהגנתה. בנוסף, ארה״ב היא ספקית הנשק הראשית של טייוואן.