האיראנים מפתחים את יכולות הסייבר של חיזבאללה

כוח קודס של משמרות המהפכה הקים יחידת סייבר חדשה לחיזבאללה, שתעסוק בתקיפה ובאיסוף מודיעין באמצעות יכולות של תקיפת טלפונים סלולריים, יירוט תקשורת Wi-Fi, איסוף מידע מרשתות חברתיות, חדירה לרשתות של משרדי הממשלה ועוד

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. צילום: farsi/Khamenei.ir – commons.wikimedia.org

כוח קודס של משמרות המהפכה הקים יחידת סייבר חדשה לחיזבאללה. יחידת הסייבר החדשה תעסוק בתקיפה ובאיסוף מודיעין במרחב הסייבר, ותפעל תחת אגף סיכול הריגול של חיזבאללה, שבפיקוד בנו חסן נסראללה.

ביחידת הסייבר ישרתו פעילי חיזבאללה ואנשי כוח קודס האיראני, ומטרותיה המרכזיות הן סיכול ריגול וסיכול פעילות חתרנית כנגד חיזבאללה וכנגד איראן.

יחידת הסייבר תאסוף בעיקר מידע על אזרחים לבנוניים באמצעות יכולות של תקיפת טלפונים סלולריים, יירוט תקשורת Wi-Fi, איסוף מידע מרשתות חברתיות וממסדי נתונים, חדירה לרשתות של משרדי הממשלה הלבנוניים ועוד.

בין שאר משימות היחידה היא צפויה לתקוף סייברית ולאסוף מידע על חברות גז ונפט, בנקים, עיתונים וגופי תקשורת גם במדינות המפרץ ובאיחוד האמירויות.

מאז חיסולו של קסאם סולימאני על ידי כוחות ארצות הברית בעיראק, בשלהי 2019, החלה איראן לפעול יתר שאת לפיתוח יכולות מודיעיניות נוספות (כולל חוזי מבוסס על לוויינים אזרחיים) ויכולות תקיפת סייבר נרחבות, אשר יאפשרו לה מודיעין התרעתי על פעילות של ארצות הברית וישראל כנגד אישים ותשתיות איראניות בלבנון, סוריה, עיראק, תימן ובאיראן עצמה.

בנושאים אלו משתפת איראן גם פעולה עם רוסיה וסין, ואף ב- 28/3 חתמו סין ואיראן על הסכם אסטרטגי נוסף לפיתוח משותף של יכולות תקיפת סייבר והגנת סייבר עבור שתי המדינות.

במסגרת ההסכם החדש והסכמים קודמים בונה סין עבור איראן יכולות איסוף מודיעין, האזנה וחדירה לטלפונים ויכולות תקיפת סייבר נוספות. סין תסייע לאיראן בשטחה בהפעלת היכולות החדשות ואף תזכה לקבל מידע שייאסף באמצעותם.

יכולות אלו ישמשו את איראן לא רק כנגד יעדיה המסורתיים – ישראל וארה"ב, אלא גם לסיכול פעילות ריגול ומבצעים מיוחדים בשטחה. צורך אשר עלה והתגבר במיוחד לאחר חיסולו של אבי תוכנית הגרעין האיראני, פחריזאה, בתקיפה הרואית שבוצעה בפאתי טהרן, ויוחסה לישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית