נחשף: צבא ארה״ב קיים למעלה מ-20 תרגילי סייבר בניסיון למנוע זיופי בחירות

ההגנה על טוהר הבחירות הפכה למשימה מתמשכת של מחלקת ההגנה האמריקנית, שנופלת בעיקר על פיקוד הסייבר. על פי המודיעין האמריקני רוסיה, איראן, קובה, ונצואלה וחיזבאללה ניסו לשבש את מערכת הבחירות האחרונה

צילום: US Army

פיקוד הסייבר האמריקני קיים למעלה מ-20 תרגילים במהלך 2020 בניסיון למנוע זיופי בחירות ולמנוע מ״גורמים זרים״ מלערער את יסודות ההצבעה, כך אמר ראש הפיקוד, הגנרל פול נקאסון, לוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט ביום ה׳ האחרון. נקאסון לא נקב בשמות הגורמים.

על פי אתר הטכנולוגיה הצבאית C4ISRNET, ההגנה על טוהר הבחירות הפכה למשימה מתמשכת של מחלקת ההגנה האמריקנית, שנופלת בעיקר על פיקוד הסייבר. הפרטים בנוגע לפעילות הפיקוד אינם רבים, אך ידוע כי הוא פועל באופן ייחודי מחוץ לגבולות ארה״ב. הנשיא לשעבר טראמפ, לדוגמא, אישר כי הפיקוד סגר חוות טרולים רוסית שהפיצה מידע כוזב ברשת.

נקאסון שיתף את הוועדה בשלוש מסקנות מרכזיות שלמד מהתרגילים: הראשונה, שפיקוד הסייבר צריך להיות מוכן לפעולה בכל עת, מאחר ואיומים עלולים להתעורר במהירות, אך ההזדמנויות להתמודד עמן עלולות להתפוגג במהירות. השנייה, שהשותפות של פיקוד הסייבר עם הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, מהווה את הבסיס להצלחה (נקאסון עומד גם בראש סוכנות זו). השלישית, חשיבות העבודה עם שותפים מבית ומחוץ, על מנת לחלוק מידע רלוונטי בזמן הנכון.

על פי הערכה שפרסמה בתחילת החודש אווריל היינס, ראשת המודיעין הלאומי האמריקני, הגורמים העיקריים שביקשו להשפיע על בחירות 2020 בארה״ב היו רוסיה וכן איראן, קובה, ונצואלה וחיזבאללה. קהיליית המודיעין העריכה כי סין לא עסקה בפעולות שהיו קשורות לבחירות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית