אוסטרליה: מתקפת סייבר על הפרלמנט ועל רשת טלוויזיה

שידורי החדשות של ״רשת תשע״ המשדרת מסידני שותקו במהלך סוף השבוע, במה שתואר כמתקפת הסייבר הגדולה ביותר על חברת מדיה אוסטרלית. במקביל, הועברה מערכת הדוא״ל של הפרלמנט למצב אופליין, כדי להתגונן ממתקפה נוספת

הפרלמנט האוסטרלי, תמונה מתוך האתר הרשמי

מתקפת סייבר שאירעה בסוף השבוע באוסטרליה שיתקה את שידורי החדשות של ״רשת תשע״ (Nine Network) המשדרת מסידני. מהרשת נמסר כי זוהי מתקפת הסייבר הגדולה ביותר אי פעם על חברת מדיה אוסטרלית. מערכות הפקת החדשות של הרשת נעצרו ליותר מ-24 שעות. החקירה בנוגע לזהות עומדים מאחורי המתקפה עודנה נמשכת.  

המתקפה תוארה על ידי הרשת כמתוחכמת ומחושבת, והחשש הוא שהנזקים שגרמה יורגשו לעוד שבועות. הרשת שלחה דוא״ל לכל עובדיה והורתה להם לעבוד בינתיים מהבית, וכן עדכנה כי בשנת 2020 היו באוסטרליה 60 אלף דיווחים על פשיעת סייבר, כלומר ממוצע של תקיפה כל עשר דקות.

במקביל, תת שר ההגנה, אנדרו האסטי, הודיע כי הממשלה נאלצה לנטרל את הגישה להודעות מייל של הפרלמנט ולהעביר את מערכת ה-IT למצב אופליין, כדי להגן עליה מפני מתקפת סייבר הקשורה לספק חיצוני. ״זוהי תזכורת שהגיעה בדיוק בזמן לכך שהאוסטרלים אינם יכולים להיות שאננים לגבי ביטחון הסייבר שלהם״, אמר, כך על פי דיווח באתר סקאי ניוז. גם מקור מתקפה זו עודנו מצוי בבדיקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית