צבא סרביה רוכש רקמ"י חי"ר נוספים מדגם Lazar 3

לאחרונה, רכש הצבא הסרבי רק"מי Milosh 4x4 מיצור מקומי וטנקי T-72B1MS מרוסיה

By Srđan Popović - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=78990037

משרד ההגנה הסרבי הודיע בסוף שבוע שעבר על חתימת עסקה עם החברה הסרבית יוגואימפורט (Yygoimport) לרכישת כמות נוספת של רקמ"י חי"ר Lazar 3 8x8 נוספים עבור הצבא הסרבי, בשווי של מעל 37 מיליון דולרים.

לדברי האתר Armyrecognition.com, סרביה ממשיכה בתהליך המודרניזציה של צבאה ומעוניינת לפתח ציוד צבאי חדש הן עבור שימוש מקומי והן עבור השוק הבינלאומי. לאחרונה, רכש הצבא הסרבי רק"מי Milosh 4x4 מיצור מקומי וטנקי T-72B1MS מרוסיה. רק"מ ה-Lazar 3 נחשף לראשונה בתחילת שנת 2017 ובינואר 2019 משרד ההגנה הסרבי הודיע על העברת רק"מי Lazar 3 הראשונים לצבא סרביה.

על פי תכנונו, רכב ה-Lazar 3 מחולק ל-3 חלקים, כאשר הנהג והמפקד יושבים בצד הקדמי השמאלי והמנוע נמצא מימין. לרכב כאמור יש צוות של 3 לוחמים כולל מפקד, נהג ותותחן והוא יכול להסיע 9 לוחמים נוספים בצד האחורי שלו. החיילים יכולים להיכנס או לצאת מהרכב דרך רמפה הידראולית הנמצאת בעורף גוף הרכב ולה שתי דלתות.

גרסת הפיקוד של Lazar 3 מצוידת בעמדת נשק נשלטת-מרחוק M15 המצוידת במקלע NSV 12.7 מ"מ. הצריח מצויד במערכת אלקטרו-אופטית, מצלמת יום, מצלמת לילה טרמית וציין לייזר. גרסת החי"ר של רק"מ זה מצוידת בצריח המאויש על ידי חייל בודד עם תותח 30 מ"מ M86 בעל הזנה-כפולה ומקלע 7.62 מ"מ אחד המותקן בצדו הימני של הצריח. בנוסף, ניתן להתקין על הצריח משגרי טילי נ"ט מונחים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית