לאור ההפסד בתימן: סעודיה תתחיל לייצר מל״טים טורקיים ברישיון 

סעודיה כשלה צבאית בתימן ומציעה כעת הפסקת אש בתיווך האו״ם. לאור הכשלון, הבינו בסעודיה שצריך תו״ל טורקי כמו באזרבייג'ן, סוריה, לוב ועירק

www.vestelsavunma.com

שתי יצרניות בערב הסעודית יחלו לייצר מל״טים טורקיים עם סיבולת ארוכה בגובה בינוני. Intra Defense Technologies וחברת Advanced Electronics Company ייצרו את Karayel-SU ברישיון חברת Vestel Savunma. 

Vestel Savunma לא הגיבה לבקשת תגובה, אך גורם בחברה אמר לDefense News בתנאי אנונימיות כי חברת AEC תספק חלקי אלקטרוניקה ווסטאל תספק "רכיבים חיוניים וקריטיים של המטוס".

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אישר ב -16 במרץ כי "הייתה דרישה של סעודיה למל"טים חמושים טורקיים", מבלי לפרט. גורם בוסטל אמר כי בנוסף לעסקת הייצור המשותפת, סעודיה מנהלת גם משא ומתן לרכישת מל"טים מסוג Karayel-SU מהמדף.

העסקה מתוארכת לתערוכת האוויר בדובאי 2017, שם סעודיה הביעה עניין בחוזים לרכישה ישירה ולייצור משותף של המל"טים, אמר אנלי סאהין, אנליסט הביטחון הטורקי. סאהין אמר כי תוכנית הייצור המשותף כוללת בניית אצווה של 40 מטוסי Karayel-SU בין השנים 2021 ל-2025. המל"ט הטורקי יכונה Haboob בערב הסעודית.

ה-Karayel-SU יכול לטוס עד 20 שעות בגובה 18,000 רגל; או שמונה שעות עם מטען של 120 קילוגרם. הוא יכול לטוס במהירות של 60-80 קשר בטווח של עד 150 קילומטר. המל"ט כולל מנוע 97 כוחות סוס. הוא משתמש בשתי מערכות רקטות ומצויד בתחמושת המיקרו החכמה MAM-C ו- MAM-L. כלי נשק אלה מיוצרים על ידי יצרן הטילים בשליטת המדינה, רוקטסן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית