דיווח: חברת NSO חושבת על הנפקה

במידה והחברה תבחר בהליך הנפקה, חוליו שלו צפוי לפנות את תפקיד המנכ״ל לטובת תפקיד נשיא החברה. אם ההנפקה תצא לדרך, זו תהיה פעם ראשונה שחברה שליבת העיסוק שלה היא פריצה להתקני מחשוב תהיה ציבורית

צילום:  יונתן בלום

על פי דיווח של העיתונאי אמיתי זיו, מנכ״ל חברת התקיפה בסייבר NSO, חוליו שליו, אמר שאם החברה תלך להנפקה, ייתכן והוא יתפטר מתפקידו כמנכ״ל. במקרה כזה, ייתכן ושלו יעבור להיות נשיא החברה ויפנה את מקומו למנכ״ל מקצועי שיודע איך מנפיקים חברה.  

״הדברים נאמרו במסגרת הרמת כוסית שערך חוליו עם עובדי החברה לקראת חג הפסח. הסיבה לכך היא הצורך של החברה בגיוס הון משמעותי״, נכתב בפרסום. עם זאת, מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי המחשבה על גיוס כסף אינה נובעת מבעיות תזרים בNSO, אלא בשל רצון החברה להתפתח לשווקים נוספים. אם החברה תחליט על כך, גיוס הון יהיה צעד מתבקש.  

לפי הפרסום, עומדות בפני NSO שתי אפשרויות לטובת גיוס הון משמעותי. השקעה ממשקיע פרטי או הנפקה. כפי שכבר פורסם בעבר על ידי דה-מרקר, ״NSO שוקלת מיזוג עם חברת ספאק, והפיכה לחברה ציבורית במסלול זה. אם באמצעות גיוס פרטי או באמצעות הנפקה, שווייה של NSO צפוי לעלות משמעותית״, כותבים בפרסום.

בהקשר החוסן הפיננסי על החברה, אזכיר כי מייסדי החברה רכשו בפברואר 2019 את המניות חזרה מפרנסיסקו פרטנרס לפי שווי של כמיליארד דולר. הרכישה הייתה יחד עם קרן נובלפינה. בעסקה, המייסדים לקחו הלוואה של כחצי מהסכום. ״כבר אז צוטט חוליו באומרו "אפשר להגיע לשווי של 10-5 מיליארד דולר תוך כמה שנים". מאז צמחו עסקיה של NSO, והשווקים כידוע נוחים כעת להנפקות״, מוסיף הפרסום הנוכחי. 

כאמור, אם ההנפקה של NSO תצא לדרך, היא אינה צפויה להתממש לפני 2022 לפי הערכות. החברה טרם החליטה שהיא רוצה ללכת לכיוון הזה. אם וכאשר יפול הפור, החברה תצטרך לגייס מנכ״ל, הליך המוערך במספר חודשים ובמקביל לגייס גוף חיתום שיכין את ההנפקה. גם כאן, מדובר במספר חודשים. 

במידה והליך כזה יצא לדרך, זו תהיה פעם ראשונה שחברה שליבת העיסוק שלה היא פריצה להתקני מחשוב תהיה ציבורית. ככזו, תחול עליה חובת שקיפות לבורסה. ושקיפות, לרוב אינה מאפיינת חברות הפועלות בשוק התקיפה. לא בגלל שהחברה רוצה להסתיר משהו, אלא בגלל שהלקוחות, במקרה של NSO, כולם שירותי ביון או ביטחון של מדינתיים, אינם חובבים חשיפה תקשורתית.   

מהחברה נמסר: ״במסגרת הרמת כוסית לפסח הודה המנכל לעובדים על הישגים חסרי תקדים בפיתוח מוצרים וטכנולוגיה  חדשנית ומשמעותית בשנה האחרונה ועל המשך הצמיחה המשמעותית של החברה מאז הקמתה. בין היתר הוצגו  ההזדמנויות הפיננסיות הרבות והמגוונות שניצבות כיום בפני החברה, המשמעויות של כל הזדמנות על אופי החברה, מוצריה ובעלי התפקידים המתחייבים מכל אופציה והוסיף שבחודשים הקרובים תתקבל ההחלטה לאיזה אפיק תפנה החברה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית