שוגר בהצלחה הלוויין הראשון בעולם המנקה זבל חללי

מדעני ASTROSCALE פיתחו ממשק חדש המספק תכונות ייחודיות המקלות על זיהוי, גישה, תפיסה וניתוב מסלול של לוויין מושבת

שוגר בהצלחה הלוויין הראשון בעולם המנקה זבל חללי

באדיבות חברת אסטרוסקייל

חברת ASTROSCALE שיגרה לחלל לוויין ניקוי זבל חללי הראשון בעולם, ובימים הקרובים יתחיל להדגים טכנולוגיות המאפשרות היצמדות לזבל חללי והזזת לווייניים 'תועים' במסלולם בחלל. לוויין ניקוי החלל ELSA-D של חברת אסטרוסקייל שוגר בהצלחה מבסיס השיגורים בייקונור בקזכסטן על גבי משגר סויוז, ובימים הקרובים יתחיל למלא משימות.

מנהל המשימה מסר כי כבר נוצר קשר עם הלוויין והבדיקות הראשונות משביעות רצון. מנכ"ל אסטרוסקייל ישראל אריה הלזבנד, מחלוצי תעשיית החלל בישראל, מסביר כי התקדמות במשימות ניקוי זבל חללי היא קריטית למשתמשי החלל, ואסטרוסקייל היא כיום החברה היחידה בעולם המתמקדת באספקת שירותים בחלל במסלול לווייני נמוך ובמסלול גיאו-סינכרוני, 35,786 ק"מ מעל קו המשווה של כדור הארץ".

מדעני אסטרוסקייל פיתחו ממשק חדש המספק תכונות ייחודיות המקלות על זיהוי, גישה, תפיסה וניתוב מסלול של לוויין מושבת. החברה תפתח פתרונות להארכת חיי לוויינים בעודם במסלולם בחלל. בסיס החברה נמצא ביפן, ויש נוכחות בישראל, בארה"ב, בבריטניה ובסינגפור. 

מייסד ומנכ"ל אסטרוסקייל נובו אוקאדה מסר כי מערכת הלוויין ELSA-D תדגים בפועל ותקדם את ההיתכנות העסקית של הענקת שירותים אקטיביים של סילוק זבל חללי. 
 

אולי יעניין אותך גם