בסימן נסיגה: מזכיר ההגנה האמריקני גנרל אוסטין בביקור פתע באפגניסטן

גנרל אוסטין: "לדעתי הנשיא ביידן עדיין לא קיבל החלטה, ולא פרסם הודעה, על מועד הוצאות הכוחות"

בסימן נסיגה: מזכיר ההגנה האמריקני גנרל אוסטין בביקור פתע באפגניסטן

Secretary of Defense Lloyd J. Austin walks with the commander of Combined Security Transition Command – Afghanistan, Army Lt. Gen. E. John Deedrick Jr., before departing Kabul, Afghanistan, March 21, 2021. (DoD photo by Lisa Ferdinando)

מזכיר ההגנה של ארה"ב גנרל לויד אוסטין עורך ביקור פתע באפגניסטן, בעוד וושינגטון חייבת להחליט אם לדבוק בהסכם שחתם הנשיא לשעבר טראמפ עם ארגון טליבן, שכלל התחייבות להוצאת את כוחות הצבא האמריקניים מהמדינה עד 1 במאי השנה. 

CNN מדווח כי הממשל של ביידן שוקל הארכה בת ששה חודשים של כוחות הצבא האמריקני. בחניית בייניים בדלהי אמר גנרל אוסטין: "לדעתי הנשיא ביידן עדיין לא קיבל החלטה, ולא פרסם הודעה, על מועד הוצאות הכוחות". הוא אישר שמתקיים הליך דיונים בנושא. אם יוחלט להוציא מאפגניסטן 2,500 אנשי צבא אמריקניים, ידרוש הדבר מבצע לוגיסטי ענק, שיכלול השמדת נשק וציוד ומבנים כדי שלא יפלו בידי טליבן.

מזכיר ההגנה הגיע לקבול בירת אפגניסטן, נפגש עם הנשיא אשרף גאני והכריז שיש לשים קץ למלחמה ולהפחית את רמות האלימות כדי לאפשר משא ומתן. ההסכם עם טליבן נחתם בפברואר 2020 וכלל סעיף שקבע כי טליבן מבטיח שלא יאפשר לארגונים כמו אל קאידה לפעול בשטחים שבהם שלט בעבר.

BBC מוסר שהטאליבן אמנם הפסיק לתקוף צבא בינלאומי של ארה"ב ונאט"ו, אך ממשיך לנהל מלחמה עם כוחות צבא של אפגניסטן.