בירד אירוסיסטמס תספק מערכות הגנה מפני טילים מוטסות נוספות למסוקי חיל האוויר הצ'כי

כחלק מהחוזה הנוכחי החברה תספק לחיל האוויר הצ'כי את מערכות ה-AMPS שלה יחד עם חיישן MACS בכדי להבטיח שלא יהיו התרעות שווא וכדי שהמערכת תגיב רק לאיומים אמתיים תקפים
 

צילום: BIRD Aerosystems

חברת BIRD Aerosystems הישראלית, מפתחת של מערכות הגנה מפני טילים מוטסות (AMPS) ופתרונות מעקב, מידע ותצפית מוטסים (ASIO), הודיעה השבוע (שני), כי זכתה בחוזה חדש לאספקת מערכות הגנה מפני טילים מוטסות נוספות הכוללות חיישני אישור קרבה לטילים (MACS) עבור צי מסוקי ה-Mi-17 של חיל האוויר הצ'כי. חוזה זה הנו חלק מתהליך המודרניזציה הכללי של צי מסוקי התובלה Mi-17 הצ'כי.

החברה מספרת כי מערכות AMPS הינן כבר מבצעיות במסוקי Mi-17 הצ'כים וכי נפרסו בהצלחה באזורי סכסוך שונים, כולל אפגניסטאן. חוזה זה בא בעקבות שדרוג כללי שערכה החברה למערכות ה-AMPS שכבר נמצאות בחיל האוויר הצ'כי בתחילת השנה, שדרוג שהגביר את השימושיות של חיישני האיתור MILDS UV ומחשבי המשימה MCDU של המערכת.

כחלק מהחוזה הנוכחי בירד אירוסיסטמס תספק לחיל האוויר הצ'כי את מערכות ה-AMPS שלה יחד עם חיישן MACS בכדי להבטיח שלא יהיו התרעות שווא וכדי שהמערכת תגיב רק לאיומים אמתיים תקפים. מערכת ה-AMPS של בירד מספקת את ההגנה המשופרת ביותר לכלי טייס צבאיים ואזרחיים כנגד כל סוגי טילי קרקע-אוויר המוכרים כולל MANPADS, איומי קרני לייזר וטילים מונחי מכ"מ.

מערכת ה-AMPS מאתרת, מאמתת ומסכלת תקיפות טילים באמצעות שימוש יעיל בפיתיונות אמצעי-נגד (נורים ומוץ) שמשבשים את המאתר האינפרה-אדום של הטיל ומגנה על כלי הטייס. מערכת ה-MACS של חברת בירד הנו מכ"מ אישור חצי-אקטיבי שמפחית באופן משמעותי את שיעור אזעקות השווא של מערכת התרעת הטילים.

כאשר המכ"מ נתקל באיום פוטנציאלי הוא מצביע לעברו ומבצע עליו בדיקה מבוססת-דופלר בכדי לאשר את קיומו של איום תקף. בעשותו כך, ה-MACS מסנן בצורה הטובה ביותר את כל אזעקות השווא הטבעיות והעשויות-ידי-אדם שבדרך כלל מאותרות על ידי חיישנים אלקטרו-אופטיים ומבטיח שהמערכת תזהה רק טילים אמתיים ותפעל מולם בהתאם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית