חברת הסטארט אפ הישראלית SPS נבחרה על ידי משרד הפנים לנווט את הבוחרים לקלפיות

שווי העסקה עומד על כרבע מיליון ש"ח

שגיב לוי. צילום: אילן סימן טוב

חברת הסטארט אפ הישראלית SPS, העוסקת בפיתוח פתרונות מידע וניווט, נבחרה על ידי משרד הפנים הישראלי לספק שירות וובי חכם וייחודי שיאפשר למצביעים בבחירות לכנסת ה- 24 שייערכו ב- 23 במרץ, לקבל באמצעות המחשב או הסמארטפון מידע אודות הקלפי בו הם מצביעים ולנווט אליו ברגל, באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. שווי העסקה עומד על כרבע מיליון ש"ח. 

נעמי פרידמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הפנים: "לראשונה בבחירות לכנסת ה- 24 מתקיים שיתוף פעולה של משרד ממשלתי, משרד הפנים, עם חברת סטארט אפ. כידוע, לאור משבר הקורונה, יגדל מספר הקלפיות באופן משמעותי ואזרחים רבים לא יצביעו בקלפי המוכרת להם.

״משרד הפנים וחברת SPS הקימו מערכת ייחודית וראשונה מסוגה, המאפשרת איתור והגעה למיקום הקלפי בכל דרך אפשרית: תחבורה ציבורית, מוניות, WAZE, רגלית ועוד. כמו כן, המערכת מציגה את משך הזמן שיידרש כדי להגיע לקלפי בכל אחת מהדרכים. משרד הפנים, שחרט על דגלו חדשנות ודיגיטציה, פועל ביחד עם חברת SPS להנגיש לתושבים את המידע הרצוי. המערכת שהוקמה תאפשר איתור מהיר ויעיל במטרה להקל על תהליך ההצבעה."
 
שגיב לוי, מייסד ומנכ״ל SPS אמר: ״אנחנו גאים שנבחרנו להיות הפלטפורמה שתסייע לממשלת ישראל לנהל את יום הבחירות בצורה מתקדמת שתסייע למיליוני המצביעים להגיע אל הקלפי בצורה בטוחה ונוחה. זה בהחלט מחמם את הלב שמשרד הפנים בחר לעבוד עם סטארט-אפ ישראלי צעיר דווקא בימים אלה, ואנחנו מודים להם על האמון שנתנו בנו ובמוצר שלנו.״