באיראן חוששים להישאר מחוץ להליך ההסדרה בסוריה 

באיראן חוששים שתורכיה, רוסיה וקטר מנסות לעקוף את הסכמות אסטניה. ״אסור שאיראן תהיה תלויה אך ורק בשרידותו של אסד בסוריה״, טוען בכיר איראני בריש גלי

President al-Assad receives Senior Assistant to Iranian Foreign Minister Khaji and the accompanying delegation - http://sana.sy/

על פי דיווח של המרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, באיראן חוששים משינוי כיוון בארמון אסד בסוריה. ״חבר פרלמנט איראני לשעבר אמר בהתבטאות חריגה, כי לא ניתן לשלול אפשרות שסוריה תשנה בעתיד את גישתה כלפי איראן וכי אסור לאיראן לשים את כל יהבה על הנשיא אסד. דבריו נאמרו על רקע הדרת איראן מפגישת שרי החוץ של תורכיה, רוסיה וקטר בדוחא, שנועדה לדון במשבר בסוריה״, כך לפי הפרסום. 

על פי הדיווח, פגישת שרי החוץ של תורכיה, רוסיה וקטר בדוחא ב-11 במרץ 2021, שנועדה לדון במשבר בסוריה, עוררה ביקורת באיראן, שלא הוזמנה למפגש. האתר דיפלומטיה איראנית העריך כי המפגש בין שלושת שרי החוץ בדוחא עלול להצביע על תחילתו של מאמץ מדיני ודיפלומטי מצד שלוש המדינות להרחיק את איראן מתהליך ההסדרה בסוריה. 

״על פי חבר המג’לס לשעבר והפרשן לעניינים מדיניים ובינלאומיים, ג’לאל מירזאא’י (Jalal Mirzaei), רוסיה ותורכיה נקטו בעשור האחרון גישה שונה מזו של איראן ביחס לעתידה של סוריה וביחס לממשל אסד וכי גם במסגרת תהליך אסטנה התגלעו חילוקי דעות בין שלוש המדינות, אף כי שלושתן מעוניינות בסיום המלחמה ובכינון יציבות וביטחון בסוריה״, כותבים בפרסום. 

״בהתייחסו לאפשרות שנשיא סוריה בעצמו ישנה את גישתו כלפי איראן אמר מירזאא’י, כי לא ניתן לשלול אפשרות כזו, אם כי עד כה בשאר אסד לא נקט שום צעד, שעלול להעיד על כוונה שלא לשתף פעולה עם איראן. הוא הוסיף, עם זאת, כי אסור לאיראן “לשים את כל הביצים” שלה בסוריה בסל אחד ולהיות תלויה אך ורק בשרידותו של אסד. מדיניות כזו אינה הגיונית ואינה מעשית.״ 

בנושא אחר, חושפים בפרסום כי המיליציות הפרו-איראניות באזור אלבוכמאל החלו לאחרונה להשתמש במכוניות אזרחיות לשם העברת כוחות בין העיירות באזור זה ומגבול סוריה-עיראק ואליו. כך על פי דיווח של אתר החדשות הסורי האופוזיציוני צדא אלשרקיה. 

״השימוש במכוניות אזרחיות (כלי רכב חקלאיים או מוניות שכורות) במקום כלי רכב צבאיים נועד למנוע את תקיפתן מן האוויר על-ידי ישראל או ארצות הברית. על-פי דיווח זה, המיליציות משלמות לבעלי הרכבים האזרחיים עבור השימוש בהם וכן מספקות להם אישורים המאפשרים להם לעבור במחסומים באופן חופשי״, כותבים בדיווח. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית