ארה״ב: תכנית המודרניזציה היקרה של מטוסי F-35

שיפורי חומרה ותוכנה, תוספות מערכות נשק חדישות, והרבה-הרבה כסף שעוד תוציא הממשלה עד לסיום השדרוג בשנת 2027. יו״ר ועדת הכוחות המזוינים: צריך להפסיק ״לזרוק כסף״ על המטוסים

צילום: US Air Force

תכנית שדרוג ומודרניזציה יקרה למטוסי החמקן F-35: משרד מבקר המדינה בארה"ב מסר בדוח כי עלות תכנית השדרוג של מטוסי הקרב משנת 2019 מגיעה ל-1.9 מיליארד דולר לשנה, והסכום עוד יעלה עד סיום התכנית בשנת 2027.

תכנית השדרוג תבוצע בבלוק 4 של המטוסים בחברת לוקהיד מרטין, ותכלול בעיקר שדרוגי חומרה ותוכנה, תוספת מערכות נשק ויכולות נשק למטוסים ומערכות מחשב חדישות.

הדוח של משרד האחריותיות הממשלתית (GAO) מונה מספר סיבות לעליית מחירי השדרוגים, ביניהן תוספת של 705 מיליון דולר לטיסות ניסוי, תוספת של 471 מיליון דולק לנושאי כוח אדם ומנהלות, עוד  336  מיליון דולר לצורכי הכשרה, אימונים ומעבדות, וכן תוספת של 296 מיליון דולר ל"ריענון מערכות מחשב" למטוסים.

על פי אתר Defense World, הידיעות על עלויות השדרוגים של חמקני בלוק 4 מתפרסמות שבוע אחרי שרמ"ט חיל האוויר האמריקני, גנרל צ׳ארלס ק. בראון, אמר שארה"ב בוחנת אפשרות לייצר מטוס קרב טקטי חדש ומתקדם, דבר העלול להביא לצמצום הזמנות למטוסי F-35. צבר ההזמנות הנוכחי של הפנטגון הוא 1,763 מטוסים.

יו"ר ועדת הכוחות המזויינים של בית הנבחרים, אדם סמית, אמר באחרונה כי צריך להפסיק "לזרוק כסף" על מטוסים אלו, אולם ראש תכנית החמקנים, גנרל אריק פיק, הבטיח שתכניות השדרוג שרירות וקיימות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית