שינוי מבני-ארגוני בתעשיית המטוסים ברוסיה

 מיג, סוחוי, טופולב ואיליושין יעברו לחסות תחת גג ניהולי אחד, של תאגיד הנשק הממשלתי ROSTEC. המטרה היא לרכז ולייעל את ההיבטים הכלכליים והכספיים של החברות

צילום: מתוך אתר האינטרנט של UAC

שינוי מבני-ארגוני (שרגון) מקיף בתעשיית המטוסים ברוסיה: תאגיד הנשק הממשלתי הגדול ROSTEC מאגד תחת כנפיו את חברת ייצור המטוסים  UAC ואת חברות סוחוי ומיג. בנוסף, יוקם מרכז ייצור מאוחד שיכלול את זרועות הניהול, הכספים והנכסים של החברות. תישמר העצמאות ההנדסית של החברות.

בהודעת תאגיד רוסטק נאמר כי המרכז החדש ינהל גם את חברות טופולב, איליושין ו-IRKUT. יוקם מרכז מיוחד במוסקבה לניהול הנדסי של ייצור כלי הטיס, והוא יאגד את כל משרדי העיצוב של החברות.

ההחלטות על השינויים נמסרו בישיבת הנהלה מיוחדת של תאגיד רוסטק. מנכ"ל התאגיד, סרגיי חמזוב, הסביר שהכוונה היא לרכז ולייעל את ההיבטים הכלכליים והכספיים של החברות השונות, להפחית עלויות והוצאות כספיות, לבטל הוצאות מיותרות ולשפר תהליכי עבודה. לדבריו, מוקם עתה מרכז ניהול חדש ומקיף וארגון-גג של תעשיות המטוסים שתפקידו לשמור על יציבות כספית, לשפר את התחרותיות ולספק את צרכיה של רוסיה במטוסים מודרניים, אזרחיים וצבאיים.

על פי הכתוב באתר Defense World,   חלה ירידה במכירות בינלאומיות של מטוסים תוצרת התעשייה הרוסית, ומופעלים לחצים כבדים על התעשיות לשפר ביצועים, בעיקר בתחומי הכספים. תכניות חדשות לייצור מטוס קרב מתקדם SU-57 ומטוס נוסעים מחדש MC-21 לוקות בעיכובים ובדחיות בייצור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית