הסתיים תרגיל של היחידה הרב-ממדית

התרגיל כלל השתתפות מסוקי קרב, טנקים, אמצעי חבלה הנדסיים, כלבי 'עוקץ', רחפנים, וכמובן לוחמים

צילום: דובר צה״ל

תרגיל אש ייחודי התקיים בצה"ל בסוף השבוע שעבר בהשתתפות מסוקי קרב, טנקים, אמצעי חבלה הנדסיים, כלבי 'עוקץ', רחפנים, וכמובן לוחמים: היחידה הרב-ממדית 'רפאים' סיימה 'התנסות' רביעית, תרגיל רב-ממדי שבו יחידה אחת מוכיחה יכולת תקיפה בו-זמנית תוך דקות במרחב גדול. 

דובר צה"ל מסר כי המאפיינים של יחידת 'רפאים' הם יכולת תפקוד כמעט עצמאית לחלוטין, תוך הפעלת מגוון יכולות 'בקצה המבצעי', התמודדות עם סוגי איומים שונים. הפעם נבחנה התנסות עם יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית, ובעיקר ביכולות תת-קרקע. המשימה החשובה של יחידת רפאים היא לעמוד בחזית שדה הקרב העתידי ולנהל בעצמה לחימה משולבת בתוך תא שטח רחב. האתגר הוא לפתח שיטות לחימה שבהמשך יוטמעו ביחידות נוספות בצבא.

מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק מדבר על צה"ל שיש בו עולמות של מודיעין, ארטילריה ואמל"ח מדוייק, בנוסף לחייל הבודד. בחטיבת גולני כבר הוכנסו צוותים מיוחדים שיודעים לייתר אש ולהפעיל גורמי תקיפה מהיבשה, ומהאוויר תוך זמן קצר. מאפיין נוסף: הקמת צוותי קרב גדודיים, צק"ג: גדוד חי"ר מובחר עם מודיעין איכותי מונגש לחייל, עם יכולת לתקוף מטרות מדוייקות ולתמרם בלחימה בשטח בנוי. בוצע לראשונה בגדוד 'שמשון' בחטיבת 'כפיר'. 

לוחמי יחידה כזאת מצטיידים באמל"ח וכלים מיוחדים, כמו רחפנים, מערכת צי"ד 750 (אפשרות לראות בכל רגע נתון מה קורה ברמה המבצעית והמודיעין על מסך אחד),  טילי 'גיל', מקלעי 'מיני גאן'. הכוונה היא שלכל מ"מ יהיה רחפן ולכל לוחם אמצעי לראיית לילה. 

מפקד זרוע היבש  אלוף יואל סטריק מסכם את תרגיל של יחידת 'רפאים': "אנו רוצים שהתמרון במלחמה הבאה יהיה מדוייק יותר, קטלני יותר, עם עושר מודיעיני רלוונטי  לכוחות המתמרנים, תוך תפעול אש בצמידות לכוח המתמרן". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית